Gå til innhold

Skjønner godt at folk er lei på slutten og gjerne vil ha ut nurket... Men å prøve å "sette" det i gang selv????


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Må bare lufte ut litt....

 

syntes det er helt tåpelig å ville sette i gang fødselen selv.... med tabletter også videre.

Babyen kommer når den er klar den.

 

Ta hovedrengjøringa, i stedet for å putte i dere masse dritt.

Hvis ikke babyen kommer da, er den ikke klar.

 

Har selv gått over å veit hvor kjedelig det er, men jeg tvang ikke lillemann ut.

 

Veit dette har vært snakket om før,men måtte bare si det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Helt enig.

Har lagt inn et par sånne her innlegg selv i ren frustrasjon over alt "sette igang lenge før termin maset".

Selv har jeg termin imorgen, men det kjenner ikke ut som om det vil skje noe på lenge. Kan ikke falle meg inn å prøve å starte noe selv fordet, selv om jeg nå begynner å bli litt lei og utålmodig.

Nei gidder man ikke gå de ni månedene burde man ha tenkt på det før og heller gjort noe annet da babyen ble unnfanget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja jeg gikk over 13 dager sist (ble da satt igang av sykehuset) og jeg er veldig enig egentlig....

 

Det er driiit kjedelig å gå over da :) Jeg gjorde ikke noe sist for å sette det igang utenom å gå litt, sex, vaske vinduer... Men lillegutt nektet :P

 

Jeg kommer nok til å prøve disse tingene hvis jeg går over denne gangen, og kanskje ty til litt ananas oxo.. he he... Men å prøve lakserolje eller noe tør jeg ikke. (hørt det er farlig for mor & barn)

 

Lurer på.... om bebisen ikke er klar... og man spiser f.eks ananas.... Setter kroppen da igang en fødsel eller er det slik som med sex osv.. det skjer ikke noe uten at kroppen er klar????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(det jeg mente over her var at jeg prøver de tingene som kan sette ting igang OM man er klar) ikke tvinge bebisen ut om det ikke er klart.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er DRITT lei alle disse kynnerne og denne ventetiden, men gidder ikke stappe i meg noe rart for å "presse" han ut.. en får bare teste tålmodigheten sin på dette... her er det ikke vi som skal ha kontroll, men lillegutt:-)

 

Tror ikke på alle disse kjerringrådene jeg, mye av det er nok bare tillfeldigheter tror jeg, men det er meg da:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig, man får vente til den vil ut!

 

Men bare lurer på en ting (av ren nysgjerrighet...) De som prøver lakserolje; kommer den ut uansett eller blir det et like så tilfeldig resultat som om man spiser ananas osv....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har HØRT at dem kommer ut nesten uansett og at det ender som regel i styrtfødsel.... Men vet ikke da!

Uansett, jeg hadde ikke turd å prøve det..... Men jeg kommer nok til å prøve ananas, om det uansett bare er tilfeldig??? :) For jeg har ikke lyst å bli satt igang denne gangen... Kan fint gå på overtid, men å legges inn på sykehuset å bli stappet i en haug med piller har jeg lyst å unngå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er helt sykt at folk vil prøve avføringstabeletter og sette ting på fare. Men at noen ,2 uker før termin, spiser ananas, har sex, vasker vindu, tar helt ufarlig akupunktur og går i trapper er hverken farlig for mor eller barn! Det er jo å gjøre gjøre helt vanlige hverdagslige ting, men med ekstra spenning for om det kan ha noen virkning for fødsel. Ungen er da fullbåren.

Har selv så sterke bekkensmerter at jeg neste ikke sover på natten, eller dagen..og jeg to små barn som jeg også må ta hensyn til, kommer derfor til å prøve noe av dette 2 uker før termin.

 

Men om det funker, er jo en annen sak:)

 

 

Hilsen en snart 3.gangs mor som har full forståelse for alle utprøvelser på ufarlig kjerringråd.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i det. Men er det noen som putter i seg tabletter, da (så sant de ikke blir satt i gang på sykehuset)?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så litt lengre nede på sidher at det er noen som har kjøpt noen tabletter som skal virke på modningen og alt det der... men vet ikke hva det er da... Og lakserolje tror jeg det er en del som tar faktisk :/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir nå bare og la det gå sin gang så kommer den nå når den kommer...Tror det der styrer seg selv...Den kommer når den er klar...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva for noen tabeletter er det snakk om her igrunnen? jeg prøver det jeg kan med å få i gang fødselen...men har ikke tatt noen tabeletter og har heller ikke hørt noe om det..... jeg har spist masse annanas, en del hvitløk, vasket vinduer, gått turer og gått litt i trapper... kommer babyen ut av at jeg gjør slike ting, så blir jeg bare kjempe glad...har 8 dager til terminen og syns det er på tide å få møte den lille nå... og slike "kjerringråd" virker jo ikke så lenge man ikke er moden.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, det er nok best at babyen kommer når h*n er klar! Kommer nok til å bli veeeldig utålmodig noen dager etter termin, kjenner jeg meg selv rett, men tyr ikke til tabletter osv. for det. Tror ikke det er noe særlig å tukle med sånne ting. Ut kommer babyen uansett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

vil bare si en ting; jeg er EN UKE på overtid og det er helt forferdelig!!!

det er lettere å si; jeg GIKK over sist gang.. dvs å huske TILBAKE på det, enn faktisk å VÆRE midt i situasjonen!!!!!!

 

skjønner GODT at følk ønsker å begynne modning med ufarlige kjerringråd for ikke å gå over tiden.. vi er forskjellige.. det er lettere for enkelte å gå over tiden, men for meg er det ikke lett!!!

jeg gruer meg mer og mer, og kjenner at babyen bare blir større og større.. dessuten er det en evig skuffelse å våkne opp etter minimalt med nattesøvn, hver eneste dag uten at noen har skjedd...

 

det er IKKE lett å tenke at babyen kommer når den er klar!!! den er jo klar NÅ!!!

 

sorry dette agresive innlegget, men jeg er så utrolig lei av magen.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tablettene som er nevnt tidligere i dag bio glandin er et naturprodukt/ kosttilskudd bassert på sunne fettoljer som omdannes til det berømte prostaglandiner i kroppen, som igjen skal ah effekt på modning. Helt ufarlig og bare sunt for kroppen:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei lilleA. Skjønner godt at du blir litt aggressiv her. Må smile litt av oss ;-) Tålmodighet er en dyd det ikke er lett å ha lite av.

 

Elles så må jeg være enig med hovedinnlegger at det er dumt å putte i seg masse piller...men det er det nok ikke mange her som gjør. Jeg har også forstått at lakserolje (som ble brukt tidligere av helsepersonell) ikke anbefales p.g.a. fare for styrtfødsel.

 

Også er jeg enig med lilleA her at jeg forstår godt folk som prøver seg på ufarlige kjerringråd (annanas, sex, chili osv) på overtid. Barnet er jo klart og vordende mødre på overtid slitne.

 

Dessverre har ingen av kjerringrådene fungert for min del... jeg har prøvd det meste altså ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

* knis..*

 

huff.. når jeg leste gjennom innlegget mitt nå, ble jeg nesten litt flau!! høres ut som den sinte kjerringa!!!!!

 

fødte ikke du igår da my71... jeg så deg ikke her i dag tidlig og tenkte at nå hadde det sikkert skjedd noe gøy med deg!!!

 

håper du har det bra..

idag har jeg startet dagen med å grine og bære meg i en time(stakkars mannen min, jeg var nesten utrøstelig) og prøvd å overbesvise han om at DETTE går ikke, jeg har ikke vært med på noen avtale om å låne bort kroppen min såååå lenge, at det er HANS skyld( mannnen min, stakkars: verdens snilleste og mest tolmodige..) jeg prøvde tilogmed å overbevise han om at jeg bare skulle legge meg ned å sove helt til overtidskontrollen på fredag...!!! akkurat som at jeg hadde klart det!!

så fikk han tilslutt samlet meg sammen og dratt meg med på tre nye loppiser og på middag med venninner....

slo ihjel litt id.. men nå begynner ventinga igjen....

 

lager bursdagskake til babyen nå, i tilfelle han kommer ut ... eh.. ikveld....!!

 

vi snakkes my71!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig!

Ufarlige kjerringråd er greit, men ting som lakserolje syns jeg er litt på kanten og komme rikke til å prøve, men sex, trapper, humpete veier m.m kommer jeg nok til å prøve. Men ikke noe av dette funker hvis babyen ikke er klar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er enig med deg ang lakserolje, o g sånne ekstreme ting,,,

MEn selv tar jeg bringebærkapsler,(hjelper på modningen av livmoren , og at livmoren skal trekke seg fortere sammen etterpå.), og ikke setter i gang fødselen........

og kommer til å prøve andre kjærringråd som er ufarlige utover...

Skal og få modningsakupunktur av jordmor,,

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen lilleA

 

Det er jo deilig befriende å være "den sinte kjerringa i blant"...uten at jeg mener at du var det her altså...bare litt irritabel i stemmen kanskje ;-)

 

Neida..ikke noe fødsel på meg i går... tenk så deilig det ville vært. Vi hadde besøk her i huset, så det var fullt opp med det.

 

Måtte fnise litt av dine forsøk ovenfor mannen din i dag, og nikket ivrig til det der med at seks dager på overtid rett og slett er avtalebrudd! Dette har vi slettes ikke vært med på, og at det er mennes skyld er det er sånn stilt med kroppene våre ;-) Det er godt å ha menn med stor porsjon tålmodighet når graviditetshormonene bruser ja.

 

Synes du er flink som bruker tid på loppis og venninne middager og bursdagskakebaking. God søndagkveld til deg. Vi snakkes snart igjen lilleA

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...