Gå til innhold

Lite liv i to dager


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei - er i uke 30 nå - og har til nå hatt en ganske så aktiv baby, men de to siste dagene har jeg ikke kjent et eneste spark, bare noen svake dump en sjelden gang. Noen som har opplevd det samme??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg opplevde det nå nettop.... Siden Onsdag var lillegutt extremt rolig, så Fredag reiste jeg ned på KK og fikk sjekket det...

 

Tok sparketest og dem målte han på UL for å se at han ikke hadde sluttet å vokse eller noe... Alt var heldighvis heeelt fint og lille gutt var vill igjen i år :D

 

Om du bekymrer deg så ta deg en tur å få sjekket det, så får du hvertfall sove godt om natten :D

Og bedre med en tur for mye enn for lite syns nå jeg :)

 

Oxo får du vite hvor stor bebisen din er, gøy det og da :) Han her er rundt 2600g nå, og kommer til å være rundt 3,5 kg når han blir født.

Ikke noe 5 kg's baby som legen min trodde altså :) (pga av sm.målene & førstemann var 4 kg) :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei - og takk for innleggene - vi ringte føden og fikk beskjed om at vi måtte komme med en gang. Først gikk det noen grusomt lange sekunder hvor jordmor ikke fant noe hjertelyd, men det viste seg at doppleren var ødelagt, så da koblet de meg til ctg-apparatet i stedet. Hjertelyden var helt fin, og jordmor kjente og fikk registrert spark også. Vi fant også ut hvorfor jeg ikke har kjent noe de siste to dagene. På fredag kjente jeg nemlig et veldig trykk mot magen, og etter det ble det stille. Sist jeg var hos jordmor lå babyen i hodeleie, men nå lå den i seteleie, det jeg kjente var helt sikkert når babyen snudde seg. Og ettersom beina ikke sparker oppover og ut mot sidene lengre kjennes ikke sparkene så godt lengre, nå sitter den på rumpa og har mindre plass til å ta skikkelige fraspark. Etter vi kom hjem fra sykehuset har jeg sittet med hånda ned mot der hvor beina er nå, og har kjent 5-6 små spark. Selv om det mest sannsynlig bare er det at den har snudd seg som gjør at jeg ikke har kjent noe ville de at jeg skulle komme tilbake om jeg fortsetter å kjenne lite/ingenting liv og blir bekymret igjen.

 

Utrolig deilig å bli tatt på alvor, fikk klar beskjed om at jeg ikke måtte sitte hjemme og bekymre meg, de er alltid tilgjengelig på føden. Fikk beskjed om at jeg muligens vil få telefon med beskjed om å komme tilbake i løpet av et par dager for ultralydsjekk, ettersom det ikke var noen gynekolog på jobb i dag. Fikk også beskjed om at dersom babyen ikke har snudd seg tilbake i hodeleie innen uke 37, vil de forsøke å snu den. Dersom det ikke går blir det keisersnitt, eller setefødsel på et annet sykehus, ettersom de ikke vil ha førstegangsfødende med setefødsel på sykehus uten barneavdeling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ring føden!! jeg hadde ikke tatt noen sjanser... ring med en gang du..=0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke for å skremme deg da..hehe...men det samme skjedde meg på torsdag. og da dro vi til føden og fikk UL og CTG. alt var jo bra, men godt å få det bekrefta liksom.. så fikk vi se lille tulla vår, og vita hvor stor hun har blitt=0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ringt da, som du ser i innlegget over ditt - og alt ser ut til å stå bra til :-) Var ganske "på tuppa" før jeg dro, man er jo redd for den lille i magen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, jeg så det nå=0) var bra alt var i orden da...man blir så letta da...:o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...