Gå til innhold

Noen som har barn på 3 år som fortsatt bruker bleie???


Haldis84 har fått Christopher

Anbefalte innlegg

Får ikke jenta mi til å sitte på do eller potte. Virker som hun kommer til å ha bleie rumpe til hun blir tennåring :) Noen med erfaring??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jenta mi sluttet tidlig med bleie, men det er veldig induviduelt når barn blir tørre. Jobber i barnehage og har mye erfaring med det!

De fleste barn slutter en gang mellom 2 1/2 år og 3 1/2 år. Noen før, noen senere.

Stresser man mye med at barnet skal bli tørr, kan dette ofte ha motsatt virkning. Har opplevd at foreldre forventer at barna skal slutte med bleie lenge før barnet selv er klar for det, og at hele do-"presset" har ført til do-vegring og bleiebruk til langt over 4 års alderen.

Så det beste er som oftest og vente med do-trening til barnet selv ønsker det, så kommer det som oftest av seg selv før eller siden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan love deg at hun kommer til å sluttte før tenåra. Det er helt vanlig å være 3 31/2 når en slutter med bleie, og ofte slutter de om sommeren. Da er det jo kjempegreit å la dem gå uten, og så gjør det jo ikke allverdens om de tisser på seg en liten skvett.

 

Det lureste du gjør er nok å vente til hun er klar, og det blir hun jo. Mange barn er veldig knyttet til bleiene, og synes alt annet er skummelt. La henne bruke den tiden hun vil, det kommer helt sikkert tidsnok;-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ei jente som blir 3 i juni.Hun har null interesse for potte eller do.Blir hysterisk om jeg setter henne på do.Så det har jeg gitt op.Brødrene ble tørre da de var ca 3,5 år.I løpet av sommeren satser på det amme med snuppa.Mine har blitt tørre på natten bare ett par måneder etter dag bleien forsvann.

 

Bare inne på besøk her:0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min har vært tørr på dagen en stund. Men hun bruker fremdeles bleie om natten. Hun fylte tre i mars. men jeg tror ikke man skal stresse med dette. Sønnen til en venninne av meg, nektet å bæsje på do før han var nærmere 4. Han SKULLE ha bleie. Så det er nok ikke noe unormalt. Bedre å ikke stresse dem, da kan det bli vanskeligere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har en datter på tre år som fortsatt bruker bleie. Tisser på do og kan gå uten bleie både inne og ute (sier fra), men nekter å bæsje på do. Vi har heller ikke presset henne i forb. med det. Bruker bleie i barnehagen, bl.a. fordi både vi og personalet mente det var lurt å vente til våren med å slutte m bleie (masse klær som må av om hun tisser på seg - særlig når det var vinter og kaldt). Så det er vel like om hjørnet. Regner med at hun kommer til å bruke bleie om natta ennå en stund. Det får komme i neste omgang. Stresser egentlig ikke så veldig med dette, særlig når vi vet at hun sier fra når hun må tisse og tisser helt greit på do.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ei på snart 3,5.. Ho va ikke no begeistra for verken doe eller potta..

Bynte så smått i sommer me å ha bleien av, men ho tissa der det passa ho..

Så blei ho litt opptatt av klistremerka.. Så sa te ho at vist ho tissa på potta skulle ho få klistremerke..

Å jammen funka det..

Ho syns detta va kjempe artig, så før æ viste ordet av det bæsja ho der oxo..

Så gikk ho fort over te doen..

 

Så bynte vi me å ha bleien av på natta når ho ønska det.. Va selfølgelig utrolig mange uhell da..

men nu e det inga problem.. Nu bruke ho ingen bleie i det hele tatt..

 

Men va i tillegg utrolig flink å rose ho vær gang ho gikk på do..

Å når det va gått en ti gang der ho hadde vært på do, fikk ho en extra liten ting..

Så hjalp å belønne mi på den måten..

 

Lykke til :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok mange som har følt det samme som deg, at barna deres kommer til å bruke bleier for evig :o) men, de fleste opplever jo at barnet møter opp på første skoledag uten bleie i buksa, så allerede da vil nok din datter være tørr. Fortsatt noen år igjen til tenårene da, ikke sant? ;o) Nei spøk til side. Når barna kommer i den alderen din datter er nå, så kjer ting veldig fort når barnet først bestemmer seg for å slutte med bleier. Og som mange andre her har sagt, så er sommeren ofte en periode det er mange som slutter med bleiene. Barna går da med lite klær på seg, og ofte uten klær i det hele tatt, og da finner de fort ut hvor behagelig det er å gå uten den tykke bleien på seg, også vil de gå på do. Så jeg tipper vel at datteren din ikke lenger har bleierumpe når denne sommeren er over. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jenta mi var nesten 4 da hun slutta med bleie. Hun fikk ta det helt i sitt eget tempo, hvis jeg maste ble hun bare tverr. Nå er hun 4 1/2 å skal snart slutte på natta. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...