Gå til innhold

Dere som er ca 25 uker, hvor mye liv kjenner dere?


//MAM\\

Anbefalte innlegg

Jeg er litt urolig for det motsatte av de fleste andre. Mange er bekymret fordi de føler det er lite liv i magen, og det er jo ikke noe rart!

Jeg har en jente fra før, som var ganske så stille og rolig under svangerskapet, men denne gangen er det VELDIG anderledes.

Jeg tror faktisk jeg begynte å kjenne bevegelser der inne da jeg var ca 12 uker. Samboeren min kjente spark på utsiden første gang da jeg var 16 uker. Nå er jeg 25 uker, og det er liv nesten konstant hele døgnet. Det er vonde/ubehagelige spark, jeg våkner flere ganger hver eneste natt av sparkene, og går jeg med en stram genser kan man lett se at magen humper og beveger seg.

Det er en gutt denne gangen, de er kanskje mer aktive?

Det er jo dumt og "klage" på mye liv i magen, men jeg blir faktisk ganske urolig.... Redd det skal komme ut en hyper liten gærning ;-)

Hvor mye liv kjenner dere andre?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei :) Vet åssen du har d. Såå var nemlig jenta mi når jeg gikk gravid m hun. Heeeelt vill!! Sparket og dyttet hele tiden. Folk glante på meg for hele magen var i bevegelse! Trodde jo jeg fikk den bajassen, Men ut kom d ei rolig og snill jente. Usedvanlig rolig og snill :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg har det litt motsatt av deg:) Hadde ei VELDIG livlig jente inni magen ved forrige sv.skap og det kan beskrives slik som du har det nå, med tidlige bevegelser, konstant liv etc. Denne gangen har jeg morkaka foran som buffer + venter jente igjen. Og alt er helt annerledes. Rolig og bedagelig. En del liv om kveldene men ikke så mye ellers. Er 26 fullgåtte idag. Jenta mi, som nå er 10 mnd, er og har vært utrolig våken og aktiv helt siden fødselen. Har nesten ikke sovet, føles det ut som....er full av energi, og bobler noen ganger over av enten glede eller sinne......så mønsteret i magen har absolutt holdt seg. Jeg har da med andre ord stor tro på at lillesøster i magen blir en like "rolig" krabat på utsida som på innsida:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå, det var godt å høre!

Føler jeg er den eneste i verden som kjenner så mye liv. Godt å høre at andre også har hatt et "livatt" svangerskap og at alt var ok!

Jeg var jo veldig bekymret i mitt første svangerskap, da det kunne gå dager da jeg nesten ikke kjente et eneste spark. Og ut kom det en litt urolig jente, som ikke sov sin første hele natt før hun var 3 år! Så jeg håper det blir litt annerledes denne gangen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Trinetuppa.

Ikke skrem meg med en som nesten ikke sover da!!!! Har en sånn en fra før. He he.

Nei, nå har jeg bestilt en stille og rolig gutt som skal sove hver eneste natt! Men jeg har min tvil om det er det som kommer ja ;-)

Bare alt er ok med bebisen så skal jeg være stor fornøyd jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i min 25. uke nå, har kjent liv siden uke 18. Førstegangs. Det er ikke harde/vonde spark, men jeg kjenner det godt enkelte perioder på døgnet når krapylet er som mest aktiv. Har så langt aldri våknet av sparking, men det kommer vel.. :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg starter på uke 26 i morgen, og bruker også mye tid på å tenke over dette mønsteret på bevegelsene i magen. Har det litt omvendt enn deg, men skjønner godt hva du mener. Har fått to gutter før, og begge var meget livlige i magen gjennom hele svangerskapet. På samme måte som deg var sparkene ganske vonde enkelte ganger allerede fra den perioden vi er i nå og utover. På en måte er jo det flott å ha en vital og "vilter" unge i magen, veldig betryggende å kjenne liv ofte.

 

Denne gangen venter jeg visstnok ei jente, og det er så mye roligere. Kjenner liv ofte, det er ikke det, men det er så mye mer fredsommelig, liksom. Ingen harde spark, men mer glidende dunk og hvelvinger.

 

Kanskje dette ikke handler om kjønn heller, men mer om individuelle forskjeller, omstendigheter rundt oss i svangerskapet, osv osv. Vil bare si til din "trøst" at begge gutta mine har vært veldig greie og ikke så fryktelig aktive. Lillegutt som nå er 15 mnd var veldig llivlig i magen, trodde rett og slett jeg skulle brekke et ribbein enkelte ganger, men han er verdens roligste og sindigste lille guttunge. De kaller han "lille Trofast" i barnehagen;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel mine 2 gutter var "ville" inne imagen og ville utenfor,3 åringen har heldigvis roet seg og liker å sitte stille å leike seg, mens 2 åringen kan slå til av og til med å sitte konsentrert å leke.

gutten jeg har i magen nå, også denne gangen er det bevegelse hele døgnet..det er nesten som de har prøvd å sparke seg vei ut. med yngste mann husket jeg at jeg satte meg stiv som en stokk i sofan, for å stenge veien så han ikke skulle komme seg ut, hehe..

 

er enig til at mye bevegelse kan være slitsomt og ubehaglig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt at barnet gjerne blir "urolig" dersom mor spiser noe barnet ikke liker o.l i magen. Jeg merker mye mer liv på fridagene mine enn ellers i uken. Altså er jeg rolig er han vilter og omvendt. Detter visst også vanlig. Tenkte bare på det en før meg her sa at det kan være de utvendige faktorene som har forandret seg fra forrige svangerskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 26 uker på vei nå og kjenner mye liv. Det var veldig mye liv i uke 22-24 da boblet og beveget magen seg ganske kraftig, men det var aldri vondt. Kjenner liv hver dag nå også, men det virker som om nurket har roet seg litt. Sparkene er ikke så kraftige nå som de var da. Tenker at babyen kanskje har snudd seg med rumpa ut og sparker innover - kjenner jo mindre liv da. Ellers er det mye hikking her. Kjenner at det hikkes der inne minst en gang hver dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her varierer det litt ennå (uke 23). Noen rolige dager og noen dager der det er full turnoppvisning i magen. Han sparker veldig mot blære og skjede, skikkelig ubehagelig. Dette er gutt nr to for meg og begge har vært svært aktive i magen. Sønnen utenfor magen er svært aktiv den dag i dag. Jeg kjenner også spark om natta, forresten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...