Gå til innhold

Hva gjør jeg med gubben????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han har hatt en oppvekst uten noen spesielle sammenkomster med familien siden han var 15år og fikk først bedre kontakt med pappan når vi flyttet (3år siden),men mamman fikk han kontakt med når vi ble gravide (1år siden),det ligger masse bak dette som jeg ikke vil utdype.Men han hater familie sammenkomster siden han ikke er vant til det,og krangler litt med mamman min i tillegg....Han vet ikke om han orker en dåp med så masse mennesker....Jeg vil gjerne døpe henne.Han lider av angst også som av en merkelig grunn alltid titter frem når det har med min familie å gjøre (uansett hvem) og de bor på andre siden av landet,så jeg ser dem sjeldent.Hva skal jeg gjøre med dåpen da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

uff det hørtes ut som en vanskelig situasjon. det kommer ikke helt frem av deg men han vil ikke døpe henne fordi han ikke orker store sammenkomster, den er grei men har det også noe med tro å gjøre ?

hvis det er viktig for deg med dåp så er det kanskje mulig med et kompromiss at dere bare ber noen eventuellt de han er komfertabel med. er det som er problemet at det er noen spesielle han ikke vil skal komme. finn frem til kjernen av problemet å prøv å finn løsninger utifra det. for det første må du vøre veldig tydelig på hva det er du vil. og hvilke forventninger du har til en dåp. hvis det er noen han kan møte så kan dere kanskje snekre sammen deres helt egne løsning. jeg vet jo ikke hvordan du er men ikke sitt med tanker om hvordan du vil ha det som du ikke sier, som du tror han forstår. for er han som andre gutter så gjør han ikke det.

har han sosial angst? du skiver angst hvorden angst.

Skrevet

Han lider vel av all slags angst..... Det har ikke noe med hans tro å gjøre,det er bare det at det er en sosial begivenhet.....Jeg vet hva slags problemer det er snakk om og vi er veldig åpne om det,det bare sårer meg sånn at alltid når det er noe med min mamma å gjøre så er alt vanskelig.Uff...orker ikke lange ut i det vide og brede....Men vil jo gjerne døpe henne og føler på en måte et "press" fra begge familiene om at hun skal døpes.Hvis vi velger å ikke døpe henne,så føler jeg at mamma kommer til å skylde på ham og da er det enda mer bråk...Vi må jo invitere begge sine familier,kan jo ikke invitere mamma bare fordi han ikke kommer helt overens med henne! Hater slike situasjoner!

Skrevet

jeg forstår utifra det du skriver at du føler deg mitt i mellom mamman din og typen. hvem skal du gjøre fornøyd på en måte.. jeg råder eg til å være mest mulig åpen med begge å si hvordan du opplever situasjonen. det viktigste er hvordan du å typen velger å løse det hele med dåpen, da må du be moren din akseptere den løsningen DERE har kommet frem til. det er det dere som bestemmer å ikke henne. sånne mammaer liker veldig godt å blande seg inn men noen ganger trenger de å høre at det er dere avgjørelse. ble kanskje litt vage svar men lykke til å stå på!!!

Skrevet

Ble faktisk klokere på de små grå av innleggene dine! Veldig vanskelig å stå mellom dem! Håper bare at dette ordner seg på et vis...takk skal du ha!

Skrevet

Dere kan ikke ha dåp uten å ha fest da? Man må jo ikke ha dåpsselskap, dere kan jo ha en liten sammenkomst med noen gode venner eller noe?

Eller hva med å la være å invitere de han krangler med? Ha bare et lite selskap?

Men altså, det er fullt mulig å ha dåp uten selskap, det er ikke pålagt å ha det!

Skrevet

Kanskje dåpsfesten, vill gjøre at alle får en mer positiv holdning til hverandre.

Det er jo en flott dag.... for det er jo det lille barnet som er i fokus.

Det kommer mange anledninger da familien samles pga barna uansett, så hvorfor ikke bare kaste seg i det?

Har selv barn fra 0-16 år. Er skilt fra de eldste barnas pappa....

Jeg hater familiesellskaper med eksens familie... Men gjør det for barnas skyll. Som oftest så går allt veldig fint og barna får fokus...

Hvorfor videreføre gammelt gruff... Det lille barnet er en ny start på en ny epoke....

Skrevet

dere er kloke damer! Men det er jo dumt å be alle untatt mamma da... Synes det skal være en liten sammenkomst med kaffe og kake,men det er jo så synd på han hele tiden! Er dritt lei det nå altså! Kan f...n meg ikke fly etter han og trøste han bare fordi han ikke liker masse folk.Han klarer seg fint når det er noe han vil gjøre med masse folk!

Skrevet

ja noen er slik.. du får si til din mor at hun får jekke seg ned litt ellers blir det ikke noen dåp, så får du si til gubben at han får vise at han faktisk er mann og at dette handler ikke om han eller deg eller noens familie men om den lille spiren faktisk...

min mann er jo ikke så begeistret for slikt han heller (ikke jeg heller for den del).. men han tenker faktisk litt på barna også...

dette er jo en engangs greie... ungen skal jo bare døpes en gang....

Skrevet

hvem trenger egentlig myke menn når de blir sutrete

Skrevet

kanskje jeg skal planlegge dåpen og bare gi han sovemedisin slik at han sover seg gjennom hele greia? tror det er smart......hihihihi!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...