Gå til innhold

Sykemelde meg?


mie84

Anbefalte innlegg

Jeg skal tillegen på ons26 og tenkte og få sykemelding i hevrt fall 50%. Rett og slett fordi jeg er så redd iom at jeg har mistet før tar jeg ingen sjangser denne gang. har en jobb med mye tunge løft ved stenging og åpning.. Tror dere jeg får det??? Legen kan vel ikke nekte (har aldri vært sykemeldt før)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Legen kan nekte... Det er tross alt legen som tildeler sykemelding der de finner det riktig på bakgrunn av en medisinsk vurdering. Man får det ikke bare fordi man spør.....

 

Det betyr ikke at jeg er av den oppfatning av at du ikke skal ha det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arbeidsplassen skal tilrettelegge arbeidsoppgavene dine etter legens anbefalinger så langt dette lar seg gjøre hvis du har arb.oppg som kan være skadelige i førsteomgang dersom du ikke er syk. Om dette ikke lar seg gjøre, kan du får en sykmelding. Ihvertfall slik det fungerer her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en jobb som kun består av stress og tunge løft, 10,5 timer pr dag tre dager pr uke. Tok det opp med legen, spurte bla om jeg kunne få progesteron tilskudd for å redusere risikoen for å miste. Fikk beskjed om at løft var ikke farlig ved et normalt svangerskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...