Gå til innhold

Hva har dere kjøpt inn så langt?


MissHønemor

Anbefalte innlegg

Redeinnstinktet begynner å slå inn hos meg, i dag kjøpte jeg dyne til vogna :) (var på tilbud).

Annet utstyr jeg har kjøpt er : barnevogn, bilstol og litt klær. Ikke så mye, men det blir nok litt etterhvert..

 

Hvordan ligger det an hos dere??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei hei! =)

Vi var jo på bim-treff nettopp sammen, men jeg svarer lell!

Har kjøpt vogndyne og trekk til den, ammepute, vogn, klær, vaskekluter, gaskluter, flanellskluter, stellepute, og noen smekker. Skal kjøpe bilstol og bleiebøtte på mandag. Har dyne til senga fra før, så må bare kjøpe dynetrekk.

å enda så er det en del ting vi trenger...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt at den bleiebøtta er bortkastet penger...det lukter visst like ille. En venninne av meg som har hatt den...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har bare kjøptvogn og en rosa joggedress vi:-) Men, det er nok fordi vi har ei tulle på snart 2 år fra før, så har det meste vi trenger. Skal kjøpe en søskenvogn i tillegg, men ellers har vi dyner, klær, leker, seng og alt annet klart. Har bleiebøtte, er noe av den beste investeringen vi har gjort. Lukter ikke på varmekabler engang, og er bare å kaste hele rullen med bleier når den er full, kjempe kjekt! Blir jo en del bleier etter hvert som ikke lukter like godt:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har kjøpt (Eller bestilt) vogn, kjøpt maxicosi, dunpose, dyne til seng og vogn, flanellkluter, tøy, helsetepper, noen håndklær, vogge til stua og en startpakke med flasker. Vi har fått masse tøy av søstre som har hatt gutt nettop, - det er utrolig greit! Vi har dessuten kjøpt digitalt kamera, - det er viktig å ha til fødselen!

 

Dessuten holder jeg på å hekle vognteppe....(stolt)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 bodyer er alt jeg har kjøpt.

vogn og seng og slikt har vi etter de 2 andre guttene våre..

 

men ny bilstol må vi anskaffe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har kjøpt en del nå ja.. er ikke mye jeg mangler tor jeg... kjøpt: vogn, bilstol, reiseseng,(skal ik ha lekegrind), vippestol, himmel m kant og sengesett, masse klær:) kluter, vinterpose, to tepper, 1 sengesett, 1 laken, 2 håndkleed,babycall, brystpumpe også husker jeg ikke om vi har kjøpt noe mere. Har en del fra før av da dette er 3 mann... men skal kjøpe stang til himmelen, et fin fint sengesett skikkelig jente, et par myke håndklær, 1 pysj i str 50, et rosa helseteppe(har 3 fra før av ) sånn kopper til å fryse morsmelk i , myggnetting...også husker jeg ikke hva for noe mere jeg skulle ha.. tror ikke det var så veldig mye...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke kjøpt noe enda. Jeg har fått litt klær av venninner, men det er alt. Begynner vel kanskje snart med noen av de dyreste tingene. Prøve å fordele det litt utover på de siste mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en god del etter førstemann jeg og. Men de litt større tingene har så klart gått i stykker. Stellebordet råtnet i skruefestene (stellebord i tre til å ha på veggen. Kjøpte det brukt), en dings på vogna har brukket, så setet kan ikke slås ned. Men skal flytte rett før fødselen og tenkt å kjøpe stellebord til å ha på badekaret denne gangen. og i tillegg til vogn må jeg vel ha en bilstol. Alt av klær og sånt har jeg fortsatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, dere stresser fælt skjønner jeg :P jeg har kun kjøpt noe småtteri, og så ska jeg og samboeren min bestille vogn snart :) blir gøy, ellers har vi noe fra før da, men jeg mangler en del for d da.. men orker ikke å stresse, er jo 13 uker til termin så slapper av litt til jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har faktisk ikke kjøpt noen ting ennå. Vi må se litt på hva vi tenger av bilstoler, men det haster ikke ennå for vi leier boksett til og begynne med. Men jeg har strikket hentesett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke kommet så langt når det gleder innkjøp vi, men har nå bestilt vogn, kjøpt bilsete og noen bodyer.

mamma skal gjøre istand kurven etter broren min, tripp trapp stolen min er hentet også skal jeg hente leker etter meg og broren min etterhvert.

Ellers skal rommet pusses opp til helga (males), så regner med at jeg kommer til å gjøre endel mer innkjøp etter at rommet er ferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har nesten ikke kjøpt noe, men derimot fått en hel del (har kjøpt noe da):

 

*Vogn

*Bilstoler fra nyfødt-6 år

*Seng

*Vippestol(er)

*2 sparkebukser(en med genser inni)

*1 body

*1 par sokker

*lue

*smikke

*"tøfler"

*Leketeppe

*Stellebord

*brystpumpe

*Nattpose

*dyne

*sengesett

*lammeskinn

*badetermometer

*Stelleveske

*Regntrekk + myggnett

 

Idag skal vi kjøpe sengekant, himmel og himmelstativ, badebalje ++. Har nemlig ikke bil til vanlig, og benytter anledningen til å kjøpe inn mest mulig da vi bare har 10 uker igjen og jeg tror ikke jeg orker å løpe rundt i nydelig solskinnsvær og høygravid på babyting jakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi venter vår første, og tror vi har god kontroll på innkjøp. Har 2 venninner som har fått 3 og 5 uker før termin, så jeg hadde bestemt meg for å være litt i forkant. Vi har kjøp: bilstol, vogn, vugge (lages i dette øyeblikk), stellekommode, litt klær (noen bodyer og sparkebukser), gasskluter, dyne til seng og vogn og litt pynt til babyrommet. vi har nettopp pusset opp babyrommet, og det ble så fint. Greit å ha gjort unna legging av malerstrier og maling mens jeg enda ikke var så stor... I morgen skal vi kjøpe seng og dynetrekk, gleder meg! Tenkte kanskje vi skulle kjøpe sengehimmel også, syns det ser så flott ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kjøper vel ikke så mye. Storesøster er bare 2, og det meste har holdt veldig godt. Skal kjøpe søskensete til vogna. Var på ekstra UL pga lite liv, og da fikk jeg vite kjønnet. (En glipp hos legen.) Pappaen vil ikke vite, så da blir det nok lite kleskjøp så jeg ikke risikerer å røpe meg..... Skal strikke hvit hentedress i bomull som skal få fargete blomster på seg. (Regner med å brodere dem på sykehuset, strikket votter til førstemann på barsel, så....)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, og en kommentar: bleiebøtta har vi hatt stor glede av. Må ikke settes på gulv med varmekabler, og med en gang man ikke fullammer må man bruke plasten som er 4mnd+. Har kjøpt feil plast en gang og gjør det ikke igjen......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, for en uke siden hadde jeg ingenting, nå har jeg masse :o)

 

Vi har bestilt vogn, og kjøpt inn det vi trenger til den;

*laken

*vogndyne

*sengesett

*insektsnett

*regntrekk

*lammeskinn

*stelleveske

 

Kjøpte stellekommode på tilbud i går, og det vi trenger til stell;

*12 stk blå kluter til rompe

*6 stk gule kluter til ansikt og kropp

*flanellsbleier (kjempemyke,anbefales til hodeunderlag, tørk av nyfødte, som gulpekluter og rompeunderlag på stellebordet. Kjøp mange!!)

*Weleda badekrem, Stellekrem og Zinksalve (helsekost)

*sett med hårbørste, neglklippesett og badetermometer

 

Ellers har vi kjøpt inn litt ymse;

*3 stk kortermet bodyer

*2 stk langermet bodyer

*3 par sokker

*1 jakke+bukse i sett

 

*1 helseteppe

*1 baby-fleeceteppe (de på Kid anbefales, supermyke!)

 

Mangler seng og utstyret til den, det må nok pent vente til neste lønning... Hihi, shopping er så moro :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt en kommode (ikke stellekommode) som skal brukes som stellekommode. Ellers.. 6 gulpekluter, 6 ansiktskluter og seng. Ikke rare greiene altså :-) Men har bedt om tilbud på:

 

- Emmaljunga duo kombi edge med sportsunderstell

- Stellematte

- Bilstol (Britax)

- Madrass X 2

- Dyne og pute X 2

- Sengesett X 2

- Tåteflaske X 3

- 3 ullbodyer med lang arm

- 3 bomullsbodyer med kort arm

- 2 Pyjamaser

- 2 luer

- 2 sparkebukser

- Trappegrind

- Supernova Babycall

- Leke/treningsmatte

 

og håper å få et knalltilbud selvfølgelig :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Det er så greitt å se hva andre har kjøpt inn, tilfelle jeg har glemt noe, å det har jeg jo selvfølgelig. Som førstegangs må jeg si at jeg føler meg veldig grønn enda...

 

et spm; hvor mange gaskluter/flanellskluter kjøper dere inn til å begynne med? Hva med tisselaken?

Kjøper dere strømpebukse til babyen i juli? jeg tenker å kjøpe en, men vet ikke helt hvor stort behov man har for det på sommeren?

Hva slags stelleprodukter tenker dere å kjøpe inn? Holder det med babyolje og sinksalve til å begynne med eller?

 

(oi, det ble jo mange spm til slutt *smiler*)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei :o)

 

Jeg har kjøpt inn en del flanells-bleier, jeg kommer til å bruke disse til underlag under hodet i seng, vogn og vogge, under rompa på stellebordet og til å tørke med etter bad - de er så myke og gode :o) Jeg har kjøpt inn rundt 15 stk tenker jeg (et lite tips; handle på Sparkjøp, der koster en 6 pk 59,- i forhold til babybutikker der en 3 pk koster 69,-...) Gaskluter til vask har jeg kjøpt inn 12 av hver farge (gul til ansikt, blå til rompe).

 

Tisselaken har jeg ikke tenkt på ennå, jeg drøyer den til babyen blir litt større.

Strømpebukse kommer jeg heller ikke til å kjøpe, innbiller meg at en lett bukse/sparkebukse er bedre for babyen :o)

 

Av stelleprodukter har jeg kjøpt Weleda Badeskum, Weleda Bodylotion og Weleda Stellekrem.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flanellsbleier er veldig lurt, men jeg ville brukt tisselaken under likevel. (Vi brukte både og.) Avføringa er veldig løs i starten, og husker veldig godt da vår første fylte hele vognbagen med en bleie. Hadde heldigvis tisselaken, for det hadde ikke vært godt å få den madrassen ren. (Måtte bære bagen ut på badet for å slippe å vaske gulvet....)

 

Ville droppet såpe-produkter i starten. Baby-huden klarer seg fint uten. Vi har brukt apotekets badeolje (NAF laboratorier). Den er helt luktfir, så det er ingen parfyme heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...