Gå til innhold

Hvor ofte til kontroll?


Skrømti

Anbefalte innlegg

Om en uke og 3 dager ( full nedtelling her), så skal jeg til første kontroll, til fastlegen.

 

Kan jeg regne med at det deretter ikke skjer noen ting før jeg blir innkallet til ul ca i uke 17-18? Det blir jo kanskje 8 uker å vente på bekreftelse på at det står til liv ( for jeg regner ikke med at fastlegen gjør noe den første timen, er vel for tidlig å kjenne etter hjertelyd da?)

 

*smøre seg med tolmodighet*

 

Kan jeg eventuelt gå til jordmor noen uker etter første legebesøk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann.Jeg var til første kontroll hos Jordmor på tirsdag som var.Jeg skal tilbake den 23 mai.Jeg anbefaler deg å gå til JM for de har oftere kontroller og har så mye bedre tid til å prate.Spesielt for deg som er førstegangs.Jeg skal bare gå til JM.Bestill Jm time allerede nå.Slik at du får time.Ja,du kan gå bare noen uker eller dager om du vil etter lege timen din.Lykke til! En Jm time er 30 minutt i forhold til 15 minutt som en lege har.Første time hos Jm er ofte en hel time.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, gode greier. Nå ble jeg litt beroliga her. Da er det full fres til jordmor ikke så lenge etter legetimen den 2. mai.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har funnet arket som viser kontrollene i Volda kommune.Det er der jeg går.

1.kontroll Jordmor

Uke 8-12 Lege

Uke 17-19 Ultralydscreening

Uke 20 Jordmor

Uke 24 Jordmor

28 Lege

32 Jordmor

36 Lege

38 Jordmor

40 Jordmor

42 overtidsvurdering,ved føde poliklinikk.

 

Slik er det lagt opp her...Men en kan ha sjeldnere kontroller om en føler for det.Staten har satt færre som mål.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...