Gå til innhold

koffeinfri kaffi og bærbar pc på fanget.


Sol2

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

koffeinfri kaffi,tørr jeg ikke svare noe på,men når det gjelder bærbar pc på fanget,så har jeg lest at de ikke anbefaler det,da det enda ikke er forsket nok på hvor skadelig strålingen er for fosteret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Laptopen min blir supervarm og det blir fort ubehagelig å ha den på fanget, gravid eller ei... - så da tenker jeg at det sikkert ikke er ideelt å ha den der..

 

Det med kaffen aner jeg ikke...men har aldri hørt noe "skummelt" om koffeinfri kaffe.. Vanlig kaffe går jo også greit da, i små mengder..

 

Jeg tenker litt på dette med grønn te - har hørt at det ikke anbefales, men husker ikke hvorfor..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Pc vet jeg ikke, men kan vel ikke skade å være føre var?

 

Når det gjelder kaffe har jeg lest at ny forskning viser at kaffe er farligere enn antatt og at selv små mengder kan øke abortfaren noe. Norske helsemyndigheter sier jo at du fremdeles kan drikke en kopp om dagen. Men det jeg leste var at abortfaren ikke økte om man drakk te, cola etc, og at det dermed var noe annet enn kaffeinen som var farlig. Så jeg holder meg unna koffeinfri og tar heller en liten slant kaffe når jeg ikke klarer la være. Innbilder meg liksom at de har gjort noe muffens med den koffeinfrie for å få ut koffeinen :-)

 

Grønn te har jeg også lest at nyere forskning viste var skummelt for misdannelser. det var noe med antioksidantene - noe som ellers jo er bra! Det er ikke greit å vite for oss hva som er bra og ikke bra, men det beste rådet er vel det kjedelige måtehold... Ikke for mye av noe, så går det nok bra. Forskning av denne typen viser jo ofte at sjansen for et eller annet øker med en bitteliten prosent. Det vil jo trolig ikke ha noe å si for en enkelt av oss. Men jeg har nå kuttet mer ned på kaffe og grønn te enn jeg gjorde sist jeg var gravid... Men det er meg da.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg som kjøpte en stor pakke med grønn te med eplesmak i går....

Kaffe klarer jeg ikke å drikke for tiden... og ikke alle typer te heller..

 

Takk for svar!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde også akkurat hamstret grønn te da jeg fant det ut. Virkningen er visst usikker, leste jeg nå, men for meg blir det litt sånn at hvis jeg lurer for mye på om noe er bra, så er det bedre å la være... Men det går vel sikkert greit med en kopp i ny og ne...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kaffe liker jeg ikke så det tenker jeg aldri på.

 

Laptop har jeg i fanget hver dag. Står ingen plass at det er farlig, men skjønner at det kan være greit å ta det litt med ro. Men tja, blir hver dag, men legger den ikke oppå magen så jeg brenner meg - går jo an å variere litt hvor man har den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...