Gå til innhold

Teutonia Y2K eller Mistral?


Gravidi

Anbefalte innlegg

Har termin i september - gleder meg noe så innmari - og har begynt å orientere meg i den O, store vognjungelen... Jeg tror jeg har bestemt meg for å kjøpe Teutonia Y2K eller Mistral, med softbag, men jeg er usikker... Hva er fordelene og ulempene ved tre og fire hjul? Er det ellers noen forskjeller på de to vognene? Jeg bor i blokk, jeg kommer til å ta en del buss, og vi har relativt liten bil.

Har lyst på ny, helt svart. Ser ut til at det lureste er å kjøpe av Rita Holm - eller er det noen som har tips om andre butikker? Ser at de har tilbud på Barneverden, men det ser ut til å være bare en brun-aktig modell. Tusen takk for tips, kjære medsøstre! : )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har hatt begge. Og jeg syns faktisk det er vanskelig å anbefale noen! Men skal prøve å skrive ned litt pluss og minus om ulike ting med begge vognene slik jeg har opplevd de vognene.

 

KJØRERETNING: Y2K system (regner med det er den du vil ha siden du skal kjøpe av Rita) kan snus begge veier, men da må man snu hele sittedelen. Mistralen kan man vende håndtaket over hele vognen, det er helt genialt og veldig enkelt. Et stort pluss.

 

KURV: Varekurven under er bitteliten og veldig teit på Mistralen syns jeg, ikke så stor på Y2k heller men der er den litt dypere slik at man kan stappe litt mer inn der uten at det faller ut.

 

SAMMENSLÅTT: y2k slåes sammen i to deler, understellet for seg og sittedelen for seg. Upraktisk. Mistralen slås sammen i en del- bedre men den tar likevel litt plass. I forhold til mange andre vogne jeg vet om som blir mye mindre. Men de er begge uansett mindre enn Simo osv. Så det kommer an på bagasjerommet hvem som passer best, da de har litt ulik fasong sammenlagt.

 

BREDDE: y2k er en god del smalere mellom hjulene, noe jeg syns er et pluss. Men minus er at den er litt lenger fra for til bakhjul. Opplever det som at de tar ca like mye plass på buss/trikk.

 

SOFTBAG: er lik i begge, og den er helt fantastisk! Beste softbagen som finnes det er jeg sikker på:-)

 

3-4 HJUL: min erfaring er at 3 hjul kun er bedre å trille i de tilfellene der hjulet er bevegelig, altså 360 grader eller skivehjul. Jeg syns de er ganske like i trilleegenskaper de to vognene her, i og med at forhjulene på y2k er faste så blir det ganske likt en 4-hjuling i manøvreringen.

 

VEKT: såvidt jeg vet er de nyeste Mistralmodellene noe lettere i kilo enn y2k.

 

HJUL: offroadhjulene (nr 9 tror jeg det er ) er de eneste jeg har hatt, liker de godt men syns de punkterer lett. Mulig bare jeg er en råkjører, hehe...

 

Vanskelig egentlig å anbefale noen av dem, jeg tror vendbar kjøreretning på Mistralen veier tyngst for den vognen, mens handlekurven under er best på y2k. Ellers opplever jeg de som ganske like i bruk, og begge vognene er solide og fine. Litt tunge syns jeg, men det gjelder for alle Teutoniavogner egenlig.

 

Hjalp deg kanskje ikke så mye her, hehe... Men det er en jungel der ute- lykke til!

 

PS- Rita Holm har superservice og det er trygt å kjøpe av henne (kjøpte y2k av henne). Bra pris også, men du kan finne like billig på salg og kanskje billigere, innimellom på Barneverden men ofte i bare noen type farger.

 

Kanskje du skal vurdere y2k 2 også, den har ikke vendbar kjøreretning men er mye lettere og enklere som sportsvogn enn begge de to andre... Tror ikke Rita holm har den...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med Teutonia Spirit S 3? Har alle egenskapene Y2k har, i tillegg til svingbart fremhjul og at den er noe lettere. MYE kulere enn Mistralen å se på, synes jeg (den minner meg om en kjip utgave av en Simo-vogn, men det er det kanskje bare jeg som mener...).

 

Lykke til! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Y2K er VELDIG tung å trille, ikke så verst i begynnelsen, men den er tung når barnet blir større..! Ville definitivt kjøpt Mistral med det behovet du har, den er lett, tar liten plass sammenslått, er enkel å ta med seg, dessuten er 2006-modellen forbedret fra 2005-modellen så den er litt høyere (dvs bedre plass i kurven under og barnet kommer høyere opp) og litt lettere å trille. Det billigste er å bestille fra utlandet, evt om du kjenner noen som bor i utlandet som kan kjøpe fra deg. Vi bestilte Mistral fra pingpong-online.com og betaler 5500,- for vogn med softbag, myggnett, solskjerm og ekstra regntrekk inkludert porto, frakt og norsk moms og fortollingsgebyr! Så du sparer mye på det i forhold til butikken, og også i forhold til Rita Holm på finn.no...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har du fått veldig bra svar her fra før, men vil bare fortelle at jeg er enig i alt som er sagt. Har Mistral selv og er veldig fornøyd, spesielt med håndtaket som kan snues, det er helt genialt og bruker det mye nå som sola skinner fra blå himmel! :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...