Gå til innhold

Tips til å snu døgnet/ spisinga???? Hjølpes!!


*ale*

Anbefalte innlegg

Lillebror har vært så flink, hatt ett nattmåltid siden han var tre uker (tre mnd neste mandag). Men de siste dagene har han plutselig begynt å spise hver/ annenhver time på natta, starter i ett tia og holder på sånn til han vil opp i åtte ni tiden.

Så kan det gå maaange timer, før han skal ha mat igjen på dagen, spiser lite utover formidagen og etm. Virker som han på ett eller annet vis har snudd på døgnet, uten at jeg fatter hvor han fikk den ideen fra :)

 

Jeg blir i allefall helt peist på dagene av dette, må få endra på det. Har ei på 4 som skal ha sitt.

Har fått foreslått å legge ham på eget rom.

 

Legger ham i sin egen seng på vårt rom i syv tiden, sovner greit der. Men orker ikke drive å flytte på ham utover natta sånn som det er nå, så han ligger i vår seng fra i ett tia. Ser for meg et himla renn hvis han skal ligge på eget rom, og dessten har jeg ikke malt det ennå :P

 

Noen som har vært der og har tips til åssen jeg kan endre på dette?

Kan det være øking, bare en litt sær variant??

 

Ellers er han verdens snilleste og enkleste baby, trodde det bare var eventyr at sånne fantes:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vanlig med en heftig runde med økning rundt tre mnd. alder..! Det er slitsomt og noen ganger vanskelig, og det er ikke så uvanlig at noen går over til flaske da. Babyer pleier som regel å maraton-amme på natta i disse periodene, og det er visst slik at melkeproduksjonen lettest øker nettopp på natta, så det er kanskje ikke tilfeldig? En slik periode varer sjelden mer enn en uke - toppen to, så plutselig er det som om melken renner over, og du har en fornøyd baby igjen:)

 

Fortsetter babyen å våkne flere ganger om natta, er vel det eneste man kan gjøre for å forsøke å snu trenden, å legge babyen oftere til på dagen. Ta babyen opp etter et par timer og forsøk å få ham til å spise. Forhåpentlig vil han da få dekket det meste av behovet på dagen sånn at nettene brukes til soving!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...