Gå til innhold

hva syns dere?? keisersnitt el vanlig fødsel?


Gjest

Anbefalte innlegg

Min mor har ikke hatt rier med noen av oss søsken men endte opp med ks, og det samme skjedde med meg med førstemann. De forsøkte lenge å sette meg igang men det endte med hastesnitt etter å ha gått to uker over tiden. jeg ønsker vanlig fødsel, men er ikke sikker på om det er vits i å planlegge det en gang. Dette er noe jeg tenker mye på, hva syns dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg har født vanlig og vil ikke ta keisersnitt hvis ikke jeg må.

 

men jeg ser at du har en annen prob.stil. jeg tror du bør snakke med lege /jordmor. det kan jo hende at de tror du kan få føde vanlig men det kan hende du må ta keisersnitt.

 

jeg vet lite om grunnen til at di ikke fikk deg igang og ville sikkert ikke forstått det heller. men hvis du vil føde vanlig ville jeg valgt å forsøke med mindre det var noe fare med det, og det var derfor de måtte ta keisersnitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du, jeg var litt redd for det samme. Bestemoren min fikk nemlig ikke rier og mistet sin første pga legetabbe (ikke for å skremme, det var i 1940...). Hun fikk tre etterpå, en som omtrent måtte hales ut med hjelp av en ballong eller noe og to med keisersnitt. Moren min fødte to normalt og jeg fødte normalt første gang. Så det er altså ikke arverlig 100%, men i ditt tilfelle ser det jo ut som det kan være det... Du må vel vurdere om du synes vanlig fødsel er viktig nok til å risikere hastekeisersnitt kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er slik jeg tenker nå, om det faktisk er verdt det. Men jeg hadde så ekstreme smerter etter sist keisersnitt. Grunnen til det var at de måtte røske så grådig i fostersekken ellermorkaken for å de den ut, noe som gjorde det ekstra sårt etterpå. Jeg fikk også petidin etterpå i ca ett døgn, men det viste seg at jeg var allergisk mot det - var "høy" hele tiden, noe som var litt fælt syns jeg, kunne like godt vært dritings , sånn var det. men nå får jeg helt sikkert annet smertestillende i så fall!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...