Gå til innhold

Erling, for gammeldags??


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Tidligere var dette navnet utenkelig for meg på en liten baby. Men etter å ha møtt en skjønn 2-åring med navnet, så begynte jeg å like det likevel. Hadde i tillegg vært ekstra hyggelig med oppkalling etter bestefar. Men er usikker. Hva er deres mening om navnet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjempesøtt!! :-D

Vi har en nydelig 5-årig Erling-nabo. Synes veldig godt om de klassiske norske navnene, jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svarene! Navnet er nok litt sånn enten-eller når det gjelder om man liker det eller ikke. Fint å høre andres mening, selv om vi alle må gå etter mage (hjerte)-følelsen når det kommer til stykket. Er heldigvis en stund til den store avgjørelsen må tas. Flere navn kan nok bli aktuelle innen den tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Erling er ikke gammeldags. Tidløst, som mange andre gode norske navn (se min liste under lillesøster/-bror til Eirik).

 

Liker likevel enda bedre Erlend og Erland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen min heter dette, jeg synes selvfølgelig det er fint! Det er litt uvanlig, men et godt og tradisjonelt kongenavn :-) Tror sikkert det kommer mer tilbake med tiden også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Erling er kjempefint! Ønsker å kalle en evt sønn for Erling (det ville blitt oppkalling etter ikke mindre enn to bestefedre), men far i huset liker det dessverre ikke. Så ta det du! ; )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...