Gå til innhold

Noen med "stor mage"???


Lisemor79

Anbefalte innlegg

Regner med at det er flere med stor mage her, hi, hi ;)

 

MEN er det noen som får høre av lege/jordmor at dere har STOR mage???? Jeg ligger akkuratt i øverste kant på det grønne feltet på symfemålet....Og både lege og jordmor kommenter hele tiden at magen er stor. Jeg legger ikke merke til dette selv, da jeg ikke synes at magen er tung å bære i det hele tatt.... Jordmor regner med at knerten kan bli bortimot 4 kg....

 

Har engstet meg litt for å gå over tiden, men nå har nå jordmoren min sagt at hun skal "røske" litt rundt 2 dager over termin hvis ingenting har skjedd.....

 

Kan magen være stor uten at babyen er veldig stor?......Må vel legge til at selv om jeg er over 100 kg, så er magen hard og fast....Hmmmmm...

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

hei.'

jeg er ikke gravid nå,men da jeg var,var jeg også over 100kg.

hadde en stor,fast og hard mage...men fikk aldri hørt at den var "for stor".. men utenom helsevesnet var det mange som syntes jeg var *diger* ;o) hihi

men...hadde ikke regnet med at vi skulle få noen liten baby siden vi begge var store... fødslen ble satt igang 14 dager etter termin,og jeg fødte en herlig gutt på 4430gr. =)

 

ønsker deg lykke til =)

lenge til termin ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Symfysemålet mitt ligger helt i øverste kant av det grønne, men det følger kurven. Magen min er stor, men foreløpig ikke så veldig fast og hard. Det er mye utenpå.... Legen har ikke sagt eller kommentert noe, annet enn at hun trodde kanskje hun målte generelt litt feil, for alle målene hun fik lå litt i grenseland. Vi har ikke snakket noe om at babyen kan være stor. Hun har heller ikke kommentert noe ang vekt og vekt-oppgang, det er jeg som tar det opp at jeg synes det er vanskelig å la være å spise så mye. Hun er egentlig veldig forståelsesfull og vet jo om problemene mine i forhold til mat, men jeg sier ifra jeg, at jeg trenger et spark bak.... For det gjør jeg nå. Er i uke 25 og er allerede som en hval, føler meg IKKE mye fin om dagen... Uff, får håpe jeg kan klare å leve litt sunnere, slik at det bare er magen som vokser fremover.

 

Lykke til med fødsel hi! Så at du ikke hadde så lenge igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for svar begge to :)

Jeg har 12 dager til termin 3 mai, så det er ikke lenge igjen :) Jeg har kun lagt på meg 3-4 kg i løpet av svangerskapet, så hverken lege eller jordmor har kommentert at det kan komme av vektoppgang e.l. Men det som jordmoren min sa var at siden jeg la lite på meg, så kunne det være at det var grunnen til at knerten la mer på seg.....?? Hmmm....

 

Heldigvis skal jeg inn 5. mai til jordmor om ikke noe har skjedd til da. Må innrømme at jeg engster meg litt for en kjempebaby, selv om jeg ikke tror han blir mye om 4 kg.....Men han skal jo liksom ut også da.....;) Glad i magen min jeg,stor eller liten :)

 

Lykke til videre dere også! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja hva skal jeg si da tro? jeg har også en stor mage fra før etter sist jeg gikk gravid. jeg er nå 17+1 og var hos jordmoren i uka som var. jeg har symnål på 20 cm.alt ho sa var at en lå langt over kurven men ikke noe stort mer. men livmoren kan være stor ell masse fostervann. det behøver ikke bety at man får stor unge? men ja jeg har fått stor mage som jeg ikke lenger kan skule.. jeg håper bare ikke at jeg blir såååå stor. er godt på vei mot 100 selv. men har ikke lagt på meg noe enda. ( vært mye dårlig og oppkast) uansett gleder jeg meg. stor ell liten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sist jeg var gravid lå jeg ganske høyt på symfyse målene, så trudde kanskje at jeg ville få en stor unge, siden jeg er stor sjøl! Å legen sa at magen va stor å at dette var en stor unge!!

Men ut kom det en liten pjokk på 3300 gr. Det jordmor sa til meg på sykehuset var at jeg hadde bært ungen så høyt. Så det er ikka alltid det stemmer.................

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...