Gå til innhold

vikariat og permisjon


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Noen som har erfaring med vikariat stilling og svangerskapspermisjon?

Kan arbeidsgiver la være å tilby deg forlengelse av vikariat?

 

si at vikarietet går ut midt i svangerskapspemisjonen, stemmer det at dersom vikariatet skal forlenges eller gjøres om til fast stilling, så stiller den som går i dette sterkest, og ikke skal fobigåes selv om en er i permisjon?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er ansatt i 1-årig vikariat, og mitt vikariat går ut 3 måneder ut i fødselspermisjonen. Arbeidsgiver forlenger ikke vikariatet, og jeg har dermed ikke noen jobb å komme tilbake til etter endt permisjon. Jeg har vondt for å tro at man har krav på forlengelse av vikariat pga graviditet, det vil dessuten være vanskelig å bevise at arb. giver diskriminerer ved å unnlate å forlenge vikariatet bare fordi man er gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jobber på sykehus i vikariat, er nye regler fra jan 2006., (gjelder vertfall der) som sier at en har rett til videre vikariat selv om en er ute i svangerskap-perm... Heldigvis, for en taper mye penger om en går heime uten vik spes med tanke på feriepenger... sist eg var hjemme i permisjon fikk eg ikkje videre vikariat og gikk hjemme i 10 mnd uten vikariat...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...