Gå til innhold

Får en liten en i desember:-) du jeg lurte på noe.


♥sjiga♥

Anbefalte innlegg

jeg det gjelder svangerskap uten for livmor.

 

jeg har nettopp gått igjennom opperasjonen,

 

magen er hoven og har ikke lenger de smertene jeg hadde (heldigvis)

 

men jeg er sein klarer ikke snu meg i sengen og veldig øm.

 

var du også slik etterpå. og hvor lenge tok det før hevelsene var gått ned og du sluttet å være øm. når kunne du bevege deg normalt og når tilbake på jobb igjen?

 

er så engstelig.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ja ja jeg glemte å være anonym kan liksågod fortelle hele historien min. da.

 

jeg har hatt en tøff periode med magesmerter, fra helvete. unskyld utrykket. jeg var inn og ut fra sykehuset de trodde det var en syste som hadde sprekt eller som vred seg om eggleder.

 

da jeg igjenn ble lagt inn mente legene at de måtte gjøre en kikkehulls opperasjon, og godt var det. det er en del risker blant annet pga at jeg måtte ha narkose, pluss at alle inngrep er risikabelt. jeg er ikke mer en i 10 svangerskapsuke. så alt er en risk.

 

vel! da det gjennomførte opperasjonen oppdaget kirurgen at det ikke var en syste men at jeg i tillegg til mit svangerskap ilivmoren hadde et svangerskap utenfor livmoren altså i egglederen, det ente med at de måtte fjerne eggleder itillegg til fosteret.

 

jeg er forsatt gravid med det fosteret som var i livmor. noe jeg er glad for selv om jeg er blitt opplyst om risker i forbindelsme med det som har skjedd blant annet sa og misdannelser psykisk og fysisk.

 

som dere skjønner er jeg veldigbekymret.

fikk beskjed om at dette er et skjelden tilfelle.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da jeg ble operert var jeg ganske mye bedre etter 6 dager... men jeg fjernet jo eggleder og foster og alt...vet ikke om de har gjort noe annet med deg siden du hadde to foster og de skulle ta vare på et...kikkhullsoperasjon skal jo være ukomplisert sier de og du skal komme deg fort...men er du usikker så ring til sykehuset og hør..de svarer deg nok på alt du lurer på...

God bedring!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er ganske mye bedre en jeg var, men ikke der jeg normalt er. og jeg liker ikke sitte i ro. liker å gjøre ting og tenker litt mye. er mye redd for å miste den siste og sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

det gikk tid før jeg var som normalt...var sykemeldt i to uker...følger jo mye mer med noe sånt en smerter...men var ikke hoven og sånn lenger..ikke mye hvertfall...sårene var jo ikke grodd helt,men jeg var begynt å kunne bevege meg ganske fritt...til å begynne med var det jo vanskelig å bevege seg i det hele tatt...

men kan du ikke få en ul hvis du er redd??

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du:)

Veldig trist å lese om historien din, ikke noe gøy å måtte gjennom sånt. Men håper hvertfall det går bra med den som er kommet seg inn på rett side:-)

 

Jeg var ganske så dårlig før operasjon, når de endelig fant ut hva det var og jeg kom på sykehuset, hadde det allerede sprukket og jeg hadde ca 1 liter blod i magen min... Alt ble fjernet med en kikkhulls operasjon, og jeg reiste hjem allerede dagen etter. Jeg var mellom 6-8uker på vei, de fjernet også den ene egglederen min.

Jeg var jo litt krøkkete ett par dager etterpå, men kom meg veldig fort, og var på jobb etter en uke.

Jeg hadde også bronkitt da, og det var det værste syns jeg, og hoste med nye sting....ikke å annbefale.

 

Men har du pratet noe med legen om når d burde være "frisk og rask" igjen da?

Vanskelig å si, det er jo sikkert litt individuelt også kanskje...?

Ønsker deg hvertfall masse lykke til, og så må du prøve å ikke bekymre deg så mye nå(lett å si) og tenk må den lille som fortsatt er der, gled deg heller over det! Det er mitt råd.

 

Stooor klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte noe... Hevelsen gikk ganske fort ned igjen, men siden du har en liten spire der inne er det ikke sikkert du bare er hoven...Det er jo naturlig at magen er litt oppblåst. Det er hvertfall min nå!

Og jeg var jo øm i såra litt, mest var det vel at jeg syns det var ekkelt, og at jeg var redd for å komme borti de. Men gikk over etter ganske kort tid det også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og en ting til...hehehe kommer stadig på noe nytt!

Jeg dro til gynekolog en liten stund etter operasjon. Bare sånn for å sjekke at alt var som det skulle sånn for min egen del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei ville bare si at jeg er i mye bedre form i dag. men magen er hoven.

 

jeg håper at det ikke er for at jeg er gravid. for jeg har ikke klær, som passer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke akkurat lyst til å handle mammaklær i butikke i slitne joggebuksene til gubben.

 

men det ser ut til at jeg må det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ta deg en tur til byen på mandag, med engang butikken åpner. Da er det sikkert ikke så mange der.

Hvor er du fra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ringeriket ikke noe hm her, tenkte jeg skulle kjøpe tidlig mammabukser som jeg kan vokse i. går evelsen ned så kan jeeg bare bruke dem når tiden er inne til det, altså ikke høygravid bukser da.

 

hvor er du fra da.

 

jeg er så taknemlig får at du ville svare, jeg har blitt så beroliget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg blir litt lei meg når, noen sier til meg:

så du har mane tanker i hodet ditt du da, det går nok bra skal du se ikke tenk på det du.

 

vel jeg er ikke 3 år. og jeg må nok få tenke ferdig. ønsker ikke medlidenhet. men støtte.

 

jeg håper det går bra men jeg må få lov å sørge å.

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen du:)

Beklager sent svar.

 

Jeg skjønner veldig godt at du er lei deg, du har jo tross alt mistet den ene. Men da må du også være glad for at den andre har klart seg, og at du har den. Noe du selvfølgelig er!!

Det er ingen som kan fortelle deg hvordan du skal tenke og hvordan du skal komme over dette, det er det du som vet best. Og det må du gjøre på din måte!

Men støtte skal du få i bøtter og spann fra meg hvertfall:-)

Og bare å spørre hvis du lurer på noe, svarer på det jeg kan svare på.

 

Stor klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...