Gå til innhold

Kall meg gammeldags...

Anbefalte innlegg

Skrevet

...Men jeg synes det er aaalt for tidlig at folk har sex i en alder av 13-14-15 år! Er det bare jeg som synes dette eller? I mine øyne er man da fortsatt et barn...

(Og nei, jeg er ikke sur og gammel, men ei 'ung' mor på 22!)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Første gang jeg nesten hadde sex var jeg bare 12 år gammel.. er såå glad for at foreldrene hans (16) kom hjem, vi avbrøt tvert.. Tenkt på det i ettertid at jeg IKKE var klar i det hele tatt..

Enig i at 16 og eldre er tidlig nok.. Kanskje fremdeles for tidlig da også?

Og jeg er "gammel" mor på 24..

Skrevet

Da er jeg også veldig gammeldags. Jeg synes det er fortidlig. De er fortsatt barn. Selv hadde jeg sex for første gang når jeg var 16. Det har jeg ikke angret på. For forholdet var godt og varte lenge. Men hadde det ikke gjort tror jeg at ting hadde vært veldig anderledes desverre.

Har hørt alt for mye om ungdomsmiljøet rundt her jeg bor nå. Hvor status det er å ha ligget med så og så mange. Hatt sex med samme kjønn. Trekanter og orgier.

Jeg ser ikke frem til å forberede mine unger til dette. Hvordan de skal bli sterke til å stå i mot presset. Og ikke minst lære de mest mulig om hva sex går ut på, før de evt hopper i det.

Jeg er nok ikke heller en sur gammel mor. Er jo ikke lenge siden jeg selv var i den alderen syns jeg. Men tidene har forandret seg, eller så var jeg veldig naiv og blåøyd når jeg var i den alderen... Og glad er jeg i såfall for det.

Skrevet

jeg ventet helt til jeg var 18 år jeg! og er kjempeglad for det! skulle egentlig ikke hatt sex enda da heller, men det skjedde bare etter en fest hjemme hos meg.... egentlig skulle jeg ønsket at jeg hadde venta helt til jeg møtte samboeren min et år etter. de fleste 16-åringer tror jeg heller ikke egentlig er modne nok for det, men helt greit hvis man føler man er klar for det da. skjønner virkelig ikke hva de under 16 år tenker på når de absolutt MÅ ha sex med kjæresten elr noen andre. hva er problemet med å vente litt? når man hverken vet hvordan sex er og man heller ikke skal lage barn kan man da like gjerne holde seg unna en stund til. jeg er heller ikke ei kjip gammel mamma, snarere tvert imot. er 21 år og mor til en på 5,5 mnd. hadde ikke planer om å bli gravid og brukte p-piller, men han ville ut i verden likevel han:) skal i hvert fall sørge for å lære han alt om følgene av ubeskyttet sex og forklare han at det står mer status av å vente til man virkelig har funnet en man vil dele alt med, enn å hoppe på alle han får sjansen på.

Skrevet

Jeg er og gammeldags.

Synes den seksuelle lavalderen bør flyttes til 18 år. Hvertfall for jenter..

Hadde nesten sex da jeg var 14, og er kjempeglad for at samleie ikke ble gjennomført. Det gav sånn avsmak at jeg ventet til jeg ble 19 før jeg gjorde det igjen, og da var det veldig bra.

Jeg var overhodet ikke klar som 14-16åring hvertfall..

Skrevet

Var 15 første gangen, og hadde vært sammen med daværende kjæreste i en del mndr, og var sammen med han i nesten 2 år..

Men kunne aldri tenkt meg å hasex tidligere en det, synes egentlig 15 er for ungt også jeg, men det har vell noe med at i dagens samfunn så blir 12-13-14 -åringer mere "voksen" på en måte, og da mener jeg voksen i gåseøyne altså...

Og synes det er mangen jenter i den alderen 12-16 som er sammen med mye eldre gutter som har bil o.l og jeg tror da presset for å ha sex blir større en om de hadde hatt en kjæreste på sin egen alder...

For å være ærlig så gruer jeg meg til jenta vår blir stor, og tror igrun det beste er og snakke med de om sex allerede i en alder av 12 år (de veit som oftest hva sex er i den alderen alikevell så er greit og forklare dem litt)

Skrevet

da er jeg og gammeldags.

det er jo selfølgelig forskjell på hvor modne folk er, men jeg klarer ikke å la vær å sammenligne med meg selv.. jeg hadde sex første gang når jeg akkurat var fylt 16 år. jeg kunne godt ventet lengre. var egentlig ikke klar for det.men hadde litt dårlig selvbilde, følte press og var full, sånn kan det gå...

blir livredd når jeg tenker på at dattern min skal bli så gammel..

Skrevet

helt enig med dere ser bare på brødrene mine på 12-14 og lille søs til sambo på 14 og hun er sammens med en på 16-17år og hun er jo så ung klarer liksom ikke se det for meg og vil ikke nevne noe for henne er en tikkendehormonbombe,hehe

de har hvert sammen i snart ett år..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...