Gå til innhold

Noen som kan gi meg gode råd?


TBM28 er lykkelig 4barnsmamma

Anbefalte innlegg

 

Heihei!

 

Jeg har en datter på snart 6 uker som ikke har lagt noe særlig på seg før jeg sluttet med kumelk....

Nå når jeg har sluttet med kumelk så har hun lagt på seg 50 gram på 2 dager som er veldig bra.....

 

Men.... før det så har jeg gitt henne 1 flaske med morsmelk tillegg, som det viste seg at hun ikke tålte...

Hun nekter å ta flaske, drikke av kopp eller i det hele tatt drikke morsmelk tillegg...

 

Min mor mener hun må tvinges til å like morsmelk tillegg, noe jeg ikke vil for jeg vil amme henne lengst mulig, ettersom jeg ikke fikk amme de to første mer enn 2 mnd...

 

så nå pumper jeg meg og drikker amme te for å få produksjonen opp....

 

Så bør jeg prøve å få henne til å like morsmelk tillegg?

Hun brekker seg av flaske tuter og grynter på nesen og spytter ut melken...

Hun vil bare ta puppen....

 

Noen gode råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Slapp av og glem flaska og tilegg! Så lenge hun er fornøyd og glad i puppen og går opp i vekt nå så er det ingen grunn til at du skal styre med no annet enn pupp. Mødre vet ofte bedre enn oss, men her tar nok din feil. Så lenge jenta di går opp skal hun ikke tvinges til å like tilegg, det kan faktisk ødelegge amminga som du nå får til. ( kan bli sugeforvirret... osv)

Kjempefin jobb du gjør for å øke produksjonen din - det er helt riktig slik du gjør det. Amm gjerne ofte og et par dagers tid - sånn annenvertime ca på dagen og gjrne to tre ganger om natta å, babyer spiser som regel i søvne så det er bare å legge henne til uten å vekke henne

Kos dere med pupp dere, det er det beste. Flaske og tillegg er for dem som ikke får til amminga eller ikke går opp i vekt. - Ikke noe en må ha så lenge en har nok melk selv

Lykke til da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MME er basert på kumelk. Så hvis hun ikke tålte at du drakk det, så tåler hun hvertfall ikke det!!

 

Kjøp i såfall den mme de har på apoteket, som ikke inneholder kumelkproteiner. Husker ikke hva den heter i farta.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er viktig å ikke gi henne mme om hun reagerer på at du drikker kumelk. Er de samme proteinene i mme. Jeg ville ha lagt flasken på hylla å bare gitt henne morsmelk. Om hun fortsetter å ikke gå opp i vekt kan du gi henne nutramigen mme (spaltede kumelkproteiner) som kjøpes på apotek. Du får det på blå-resept av lege om det viser seg at hun er allergisk mot kumelk.

 

Husk å drikk mye vann, stress mins mulig, amme så ofte du orker og babyen vil ha, også på natten :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...