Anonym bruker Skrevet 21. april 2006 #1 Skrevet 21. april 2006 Hei, er det noen som kan fortelle meg hvordan det var å være gravid i 15 års alderen? Å hvordan dere klarte dere gjennom alt? Er det noe dere mener dere ville gjort anderledes viss dere fikk gjøre det om igjen?
Bolle i ovnen juni2011 Skrevet 22. april 2006 #2 Skrevet 22. april 2006 Hei=D Jeg var 14 da jeg ble gravid,ikke lett!! Ville ta abort,men turte ikke å si det til Mamma, redd hun skulle bli sur.. ville ta abort,men det var jo ikke lett når jeg var 14år å ikke turte å si det hjemme=/ så jeg prøvde bare å fortrenge det hele!! Nå har jeg ei flott jente på 20mnd=D hun er det beste som har skjedd meg, er veeeeldig glad for at jeg IKKE tokk abort, selvom det var veeeeldig ungt.. hadde jo bare nettopp fylt 15 når hun ble født.. Men å være 14 år å gravid å vite at du skal få en liten baby 2mnd etter du har fylt 15år, føler seg lissom ikke akkuart så høy i hatten akkuart da,men jeg brydde meg ikke noe om hva folk syns å mente.. å jeg har aldri hørt noe negativt noen gang, jeg bor i en liten bygd å alle kjenner hverandre her, har bare fått posetive tilbake meldinger..=D*glad* Lotte ble født 3dager før jeg begynte i 10klasse, for at jeg skulle klare å fullføre grunnskolen så måtte jeg gå på skolen 2dager i uka+hjemmestudie resten av dagene, og det gikk kjempe fint fullførte grunnkurs å søkte meg inn på Helse og Sosial er nå snart ferdig med grunnkurs.. Men skolen kan være veeeldig slitsom til tider med barn.. så skal ta meg et fri år nå, konsentrere meg om førekort osv..=D Hvis jeg fikk oppleve dette om igjen, så ville jeg ikke endrert på noe jeg, hadde det kjempe fint da jeg gikk gravid(når alle fikk vite det selvfølgelig) er ikke så lett å gå 5,5mnd å skjule dette for Mamma før jeg sa noe hjemme. men alle tokk det kjempe bra å gledet seg mer en noen annen til baby'en kom=D Men har fått høre at jeg er en veeeldig sterk person, som klarte alt dette her å det er jo veldig hyggelig å høre..jeg konfirmerte meg 3uker etter at jeg fødte..=D nå er Lotte snart 2år og jeg blir snart 17, har en fantastisk kjæreste, som er en Pappa for hun, han biologiske faren hennes stiller ikke opp så mye.. han er selv 18år nå.. var 16 da han ble pappa.. Når Lotte var 5mnd flyttet vi for oss selv å det går jo kjempe fiiint.. Selfølgelig går man klipp av en del som mine venner får gjort,men jeg har selv satt meg i denne situasjonen så da får jeg takke meg selv.. Hehe.. men føler at jeg får gå ut en del om jeg vill,men føler at jeg ikke trenger ikke det, syns det er koselig å være hjemme i helgene med lotte , siden vi begge er borte hele dagen i uka, hun er i bhg og jeg er på skolen=D Men er veldig glad for mitt liv, kunne ikke blitt bedre.. ønsker meg fler barn etterhvert,men det blir når jeg er ferdig utannet,bil og kjøpt eget hus=D Ja, det var litt om meg.. hihi=D
Anonym bruker Skrevet 22. april 2006 #3 Skrevet 22. april 2006 er du 15 år og gravid selv, eller ønsker du å bli gravid? hvis du er det sistnevnte bør du i hvert fall unngå å bli gravid på leeenge enda. vent til du er ferdig utdannet for all del! å ønske seg barn så tidlig er helt sykt hvis du går så langt som at du prøver å bli gravid. tenk på ungen fremfor hva du vil akkurat nå. mange ønsker seg barn så tidlig, men de som faktisk går inn for å få det er ikke vel bevart.... sorry meg altså. hvis du venter til du blir 18 vil du sannsynligvis forstå at du bør vente til du har fått levd litt mer først og gjort unna det vesentligste.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå