Gå til innhold

skikkelige smerter/stikk i magen???


Gjest

Anbefalte innlegg

var å gikk en tur, og så fikk jeg skikkelig vondt forran i magen (ikke noe bekkenløsningssmerter). Det var litt som om en kniv skar meg oppover. er det dette som er når magen vokser???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg hadde mye stikking i magen (akutte stikk) rundt uke 11-16. Ikke like mye nå mer, men har lest og hørt fra lege at det er helt normalt. Ting skal jo strekkes på der inne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du

Vet ikke om det er samme tyen smerte, men når jeg nyser eller hoster, må jeg holde/løfte på magen, eller bøye meg ned. Det hjelper. Har det bare slik når jeg hoster/nyser. Innbilder meg at det er livmora som hopper litt, og at det gjør vondt i de båndene jeg ikke husker navnet på...

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, sånn har jeg også for tiden! Er visst noe sener og sånn som driver å strekker seg ut.... auuuu....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i uke 17 og har d samme problemet. Det er skikkelig vondt!!!!! Stikkende smerter som virkelig slår meg rett ut. Trilla med dattra mi på 2 år ned til butikken i går, da jeg kom hjem kunne jeg nesten ikke sitte , stå eller ligge. Jeg er skikkelig plaget med de såkalte vokse smertene. Føler med deg, håper dem forsvinner hos oss begge snart :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann!

 

Jeg har merket dette når jeg jeg reiser meg brått opp. men det hjelper om jeg sette meg igjen og bøyer meg fremover...

 

Jeg er 16+5 og i min uke på babyverden står det om nettopp dette.

Limer det inn her jeg :)

 

"Rundt denne tiden opplever noen kvinner at de får ordentlig vondt i lysken. Det kan skremme mange. Noen tror det er noe galt siden smerten kan være så intens, nesten krampelignende den lille stunden den varer, men det er en forklaring på det meste som skjer. Til og med på dette. Årsaken er at båndene (ligamentene) som holder livmoren på plass nå strekkes fordi livmoren vokser. Smertene kan komme hvis du reiser deg brått opp, hvis du snur deg raskt rundt i sengen, eller når du er ute og går. Heldigvis går smertene fort over. Det kan hjelpe å bøye kroppen litt fremover når du kjenner smertene. Dette følger deg ikke gjennom hele svangerskapet. "

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har de samme smertene. Kommer spesielt hvis jeg har gått litt for mye eller for fort. Synes derfor svømming er en fint måte å mosjonere på, for da slipper jeg det der. Er ubehagelig når det kommer, men ser jo nå at det ikke er så uvanlig. Vi må jo bare lytte til kroppen når den sier i fra og ta det rolig.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan være kynnere også. Jeg er i uke 25 og er nå blitt sykemeldt pga smerter. Sterke smerter pga strekk og kynnere. Jeg får ikke hardere mage når kynnerne kommer, som mange får....

Fikk beskjed om å ta det helt med ro, ikke gå fort eller stresse med noe.

 

Håper du føler deg bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...