Gå til innhold

Når er det vanlig å begynne med mammatøy??


Klara77

Anbefalte innlegg

Er bare 12+5 på vei selv, men begynner å legge på meg og magen er oppblåst som en ballong. Føler at det er litt tidlig å begynne med mammatøy. Har ikke prøvd noe mammatøy enda, men innbilder meg at magen må ha begynt å vokse litt skikkelig før det sitter ordentlig? Noen som har noen erfaringer å dele med meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

 

Det er nok veldig individuelt og forskjellig fra sv.skap til sv.skap. Jeg har begynt i uke 10 denne gangen. Var veldig oppblåst og buksene mine passet overhode ikke. Hater at noe strammer over magen (har begynt tidlig i alle mine sv.skap jeg)

 

De buksene jeg invisterer i de første ukene, passer ikke på slutten, så da kjøper jeg et par i small og bruker de til de ikke passer. Kjøper inn nye når disse er for små. Gjelder forsåvidt bare bukser og skjørt da... gensere og jakker er jo mer tøyelige, så de holder til langt uti 2. trim.

Buksene kan jo reguleres slik at de passer magen, men enkelte typer kan ikke brukes før magen fyller ut litt mer.

 

Du får ta deg en tur og titte litt. Man må jo prøve for å finne de buksene som sitter godt, iallfall i begynnelsen.

 

Lykke til :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er helt forskjellig når en begynner med mammaklær. Jeg er også av de som hater at noe strammer over magen, og har brukt mammabukser i 2 uker. er såvidt i uke 19 nå. Har kjøpt en i xs, som ofte er min vanlige størrelse, og den sitter helt fint. sånn med strikk/stoff over magen. men jeg regner med at den nok blir litt trang mot slutten av svangerskapet, så skal kjøpe flere etterhert som magen vokser. magen er ikke blitt så veldig stor ennå, da, så legen min lo faktisk litt da hun skulle sjekke fosterlyd for noen dager siden og så mammabuksa mi. hehe.. men det gjpr ikke noe, vi må jo gå med det vi synes er behagelig selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener å huske at jeg begynte i 10 uke omtrent jeg. Har nesten bare tettsittende bukser og de begynte ganske tidlig å bli ubehagelige. Og det var ubeskrivelig gdt å få på seg en mammabukse!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte å trenge det omtrent der du er nå i svangerskapet. Måtte gå med bukse med smekken åpen under lang genser en periode før jeg fikk handlet inn.

 

Var så dårlig på den tiden (kvalme) at det var vanskelig å komme seg i butikken, og H&M var selvfølgelig tomme for normale størrelser da jeg rakk innom butikken en eneste gang....

 

Begynn når du føler for det og se gjerne på slike klær nå, for det er ikke store utvalget av mammaklær i butikkene... og greit å kunne prøve før jeg kjøper synes nå jeg... Ellers er regelen at om du bruker M til vanlig skal du antakeligvis bruke M i mammaklær også.

 

Lykke til! :-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det fins jo forskjellige mammabukser og de passer i forskjellige stadier av graviditeten. Den elskede snekkerbuksa er regulerbar og kan brukes hele svangerskapet. Bukser med strekk i hele midjen bør spares til litt senere i svangerskapet, for de "henger" på magen mens de som har slik justerbar strekk (bånd) øverst kan justeres og brukes hele svangerskapet. Slik har vaffal jeg gjort det. Brukt gravidebukser lenge jeg.

Vær obs på at magen er veldig oppblåst til uke 12-13 da, og går ned litt etter det. Men det er jo viktig at en er komfortabel i svangerskapet da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...