Gå til innhold

raskt svar, væææær så snill???? (blod i utflod+magevondt)


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg fikk brun utflod for 1 uke siden, så ble den rosa og nå er den orange/rød. Kommer ikke så mye, men er det farlig? har litt vondt i mage og rygg, og nå stikker det i høyre side nede mot lysken. er 8 uker på vei. Ringt fastlegen, men hun var ikke der, ringte helsestasjon men jordmor var ikke der, ringte sykehuset men de sa det var fastlegen som måtte henvise meg dit. Så ingen kunne hjelpe... det er jo ikke akkurat en blødning da, men jeg er så redd!!! har noen noe råd, vet om det er farlig, MÅ jeg til lege, eller kan jeg vente?? har jo gått slik i 1 uke nå.... Takknemlig for svar!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kontakt legevakta og få time der du!!! Unødvendig å vente over helga med dette. Da hadde ikke jeg fått ro på meg!

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kontakt lege vakta du.

Men jeg hadde det slik i mine to siste svangerskap.Hadde små blødninger helt til uke 15 med den siste.Det ble to friske og fine barn på meg så det er ikke alltid det går galt fordi om en blør litt.

Lykke til videre.Krysser fingrene for deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ring eller dra på legevakta! Særlig hvis du har smerter. Vondt på den ene siden? Dte kan være graviditet utenfor livmoren og det er farlig. Jge har selv hatt to blødninger, den ene ganske kraftig. begge plutselige, kortvarie og uten smerter. Har vært på UL to ganger allerede og alt så vist bra ut. Slimhinner var trolig årsak til alt blodet. Ikke gå å bekymre deg! Mye bedre å få vite hva som egentlig skjer. Jeg fikk kjæresten min til å ringe legevakt og ordne litt for å få UL. Det var lurt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om det er noen trøst, men jeg hadde det akkurat likedan mellom ukene 7-9, en gang jeg var ute og kjørte, måtte jeg løpe inn på en bensinstasjon da det stakk som verst i magen, tenkte med skrekk o gru at "nå skjer det".. Men det gjorde det ikke=)

Er 12 uker på vei nå..

Forrige svskap blødde jeg mer eller mindre hele tida, men fant ingenting galt, var på flere ul og ekstra kontroller. Men jenta mi som nå er to år, er kjempefrisk og fin!

 

Nevnte blødningene til legen min denne gangen også, men han ble ikke anfektet av det, spurte bare videre om andre ting. Så det skulle visst ikke være så unormalt.

 

Også er det jo noe som heter "festeblødning", som kan forekomme da du "egentlig skulle hatt mensen" de første tre mnd. Og heller ikke det er farlig.

Vet ikke om dette hjalp, men kanskje det kan berolige deg litt før du kommer deg til lege i allefall..

 

Det går nå aller helst bra..:)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puh, det hjalp nok endel ja! det er bare det at når ingen gidder å hjelpe så blir jeg helt utenfor. fint å få litt forklaringer også,jeg er så gal etter info, så takk takk! hører jo at de fleste sier det er vanlig, men så har du skrekkhistoriene hvor fosteret er dødt, man er gravid utenfor livmoren, der er abort osv... TAKK alle SAMMEN for hjelpen :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...