Gå til innhold

Lik fødsel som min mamma?


idagravida

Anbefalte innlegg

Jordmora mi sier hele tiden at man får lik fødsel som sin mor. Har derfor spurt mamma mye om det og hun har gledelig fortalt hvordan jeg kom til verden. Er det slik at graviditet og fødsel stort sett blir lik som sin mors? Noen som har noen erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mange som sir det ja.. ;)

 

Men jeg ble hjernevasket av mamma og bestemor om at fødselen kom til å ta et par timer så burde forberede meg på at den ble født hjemme osv.... (tok 3 timer til fødeplassen med bil). De har begge bare hatt rier i ca 2 timer før vi barna har blitt født. Mamma har hatt flaks to ganger og bare vært på kontroll og der har det vært 7 cm åpning.

 

Men med meg tok det 36 timer, var totalt uforberedt..

Mens andre fødselen min var lik deres.. krangla med jordmor at fødselen var i gang og litt over 1 time seinere var jenta mi ute.

 

Min søster hadde også en lang fødsel og maserier og var 3 ganger på sykehus (i løpet av 10 dager) og trodde hun var i fødsel før det ente opp med keisersnitt etter igangsettelse.

 

Men satser på at mamma og bestemors gener slår til igjen med nr 3..

 

Ble rotete skrevet dette.. men prøvde iallefall ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar! Litt godt å høre at det ikke alltid er likt. Graviditeten har vært nesten helt lik foreløpig, men jeg håper fødselen kommer i gang før og ikke varer like lenge... (jeg brukte maaaange timer på å komme meg ut)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja du får satse på at din baby ikke bruker like lang tid som deg da. Om det er noe trøst så virker timene i fødsel mye kortere enn vanlig.

 

Jeg har hele tiden vært redd for en styrtfødsel til men nå når det nærmer seg vil jeg heller miste kontrollen helt og hoppe meg gjennom riene enn å bruke lang tid...

 

Lykke til uansett.. blir en lykkensdag alikevel om det tar lang eller kort tid ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan bli likt hvis dere er like ellers også, men er dere totalt forskjellig på andre områder er det nok ikke stor sjans for at akkurat fødselen plutselig skal være lik.

 

Jeg er knall lik mamma, har hatt et likt svangerskap som henne, så jeg satser på at fødselen blir ganskel lik også. Jm sier det er en fin tanke å støtte seg til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...