Gå til innhold

soving etter natt amming..


Bira

Anbefalte innlegg

min sønn på seks uker vil ikke sove igjen etter natt amming.. våkner ca kl 02 , får pupp og holder det gående frem til neste pupp igjen om 3 timer... Hva gjør jeg?? er sliten!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skifter du bleie da? Setter på lyset?

 

Hvis ikke, så ville jeg sett på dagsøvnen, totalt er det vanlig med 16-17 timer i den alderen i døgnet. Og også sovet på dagen når baby sover for å få hvilt deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har ikke lys på. dersom bleie må skiftes gjør jeg det med nattlampe på. Snakker heller ikke, i det hele tatt en rolig atmosfære. Klarer ikke å sove på dagen når han sover........ blir så stesset av at jeg vet at han våkner snart... Vekker han på dagen hver 3,5 time (dersom han sover da..) for å få pupp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt tips er å ikke vekke for å mate, så lenge han spiser godt og legger på seg. Jeg har ikke vekket min tass på 9 uker en eneste gang for mating, han legger på seg mer enn nok og sover allerede natten gjennom (23-07). Og etter mat kl 07 så sover han gjerne et par timer til - herlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kansje du skal forsøke å hole han mer våken på ettermiddagen i håp om at han skal være mer trøtt på natta? Du bør også vekke han før det har gått 3.5 timer på dagen (at det går tre timer mellom matingene). Hvis du ikke merker noe bedring, så kontakt helsestasjonen for hjelp. De kan endel om søvnproblemer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

han er vel for liten til å bli holdt våken? trodde små hjerner fort ble overstimulert dersom man forsøker å holde de våkne..? Har vært i kontakt med helsestasjon uten noen god hjelp å få. Har nå tenkt å forsøke kiroprakter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er vanskelig å holde så små våkne, men du kan kanskje forsøke å fokusere på at han ikke skal sove i så lange perioder av gangen på dagen. De fleste små våkner når de får av klærne på stellebordet. Dette kan være en fin måte å få han våken på. Da kan du jo heller forsøke å ta han opp for stell etter søvn noen flere ganger på dagtid. Da vil han vel sammenlagt være våken litt lenger på dagen uten at du føler på at du "holder han våken". Denne anbefalingen fikk hvertfall vi på helsestasjonen når jenta vår var 3-4 uker gammel. Det er sikkert mange gode råd å få om det å stimulere/holde våken på "Småtroll 0-1"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den fungerte godt hos oss:) Vår lillegutt var ikke interesert i å sove om natta i det hele tatt. Nå er han 9 uker og har sove natta igjennom i 2 uker:) deilig. Men når er ganske mye våken på dagen, men jeg kledde av han da han sov så mye. La han i vippestolen naken:) det elsket han. LÅ lenge våken og pludret:) hadde han bare på bade :) der var godt å varmt til han:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...