Gå til innhold

Svangerskapsmigrene/hodepine


Astronauten

Anbefalte innlegg

Jeg er i dag 16+3 og har siden uke 13 slitt veldig med hodepine, trolig sv.migrene. Har slitt med migrene før jeg ble gravid, men etter hvert som jeg er blitt eldre kommer det gudskjelov sjeldnere og sjeldnere. Har hørt at for veldig mange blir migrenen helt borte når de blir gravide, og hadde håpet på det jeg også. Har dessverre en jobb hvor jeg sitter foran pc'en stort sett hele dagen, så dette hjelper jo ikke på. Skal til legen på tirsdag, for jeg føler meg ikke helt komfortabel med å ta flere panodil pr dag bare for å overleve dagen.. Noen som har noen gode råd til hva som kan hjelpe ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har hatt det på samme måte nå siden uke 17, er nå i uke 25. Utrolig slitsomt og veldig frustrerende.

 

De vanlige rådene: Drikk masse vann, ta tran, sørg for nok søvn, ro og hvile, stress ned, akupunktur og/eller massasje, nok frisk luft.

 

Håper det går over;-)

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gode råd.. Jobber du 100%, eller er du sykemeldt ? Litt usikker hva jeg bør gjøre.. Det er jo ikke alle dager som er så ille heller, men har en sjef som dessverre ikke er så forståelsesfull - og som derfor ikke gjør situasjonen noe enklere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble sykemeldt 50% for to dager siden, noe som ikke er så lett å finne seg i for min del. Da var det etter en kontroll hvor de fant litt av hvert på prøver, spor av proteiner i urin, litt høyt bt og så denne evinnelige hodepinen.

 

Det er ikke greit å bli sykemeldt, for ens egen del. Legen sa til meg at det er bare disse få månedene i livet vårt vi har denne oppgaven, og derfor er det så viktig at vi lytter til kroppens signaler og tar dem på alvor. Sjefer er rare, men selvfølgelig er det ikke greit for dem å "miste" arbeidskraft heller. Likevel: Det er snakk om prioriteringer, og når alt kommer til alt er det inegnting som er viktigere enn prosessen vi er inne i nå og den lille babyen i magen. Dessuten har jeg forpliktelser overfor de andre her i familien, mann og fire barn. De skal ikke lide under at jeg ofrer sjel og helse (og ikke minst humør) for jobben.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei:)

har åsså slitt me enormt mye migrene-anfall,æ tar imigran injeksoner selv..legen min har betryggget mæ at d e heilt ufarlig ror barnet,har vært sykemeldt siden uke 12-13....100%

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg føler jeg ikke får noe forståelse for hodepinen/migrenen min av legen etter jeg ble gravid.. han syns det er så rart for de fleste blir kvitt dette i svangerskapet eller mindre plager sier han.. så han syns det virker så rart at det har blitt verre etter jeg ble gravid... null behjelpelige, får vertfall ikke sykemeld..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg slet også med dette en periode. For meg ble det bedre etter at jeg kom i gang med litt yoga og svømming. Eller så hjalp det å drikke MYE vann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har aldri hatt migrene før, men i påsken fikk jeg et illebefinnende hvor jeg mistet en del av synet og mistet følelsen i høyre hånd. etterpå kom en skarp hodepine bak venstre øye. Ble redd ringte vakthavende lege, som undersøkte meg dagen etter og var ganske sikker på at det var migrene. fastlegen min tror ogås det var migrene, utløst av svangerskapet og alle hormoner osv. Så det er ikke for alle at migrenen blir bedre av svangerskapet, nei! Fortell denne historien til legen diin, du som hadde lege som ikek trodde deg.

fint å få gode tips for å forebygge, altså, jeg vet jo ingenting om migrene fra før..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...