Gå til innhold

I dag har jeg vært hos legen på min første kontroll :o)


Chiquita Bananas

Anbefalte innlegg

Trodde jeg kom til JM, men hun var bortreist. Så jeg kom til legen min som har fulgt meg opp med dette å bli gravid - så hun kjente til saken. Tidligere har hun virket negativ til meg, men var kjempekoselig nå.

Hun var jo selv blitt gravid :o) Hadde fått en liten søt mage, eller ikke så liten da.....Hun må ha vært gravid da jeg var hos henne i januar sist..

 

Uansett så satte hun meg noen dager frem !! Alle monner drar !!

Så istedenfor 5+5 så er jeg 6+2 i dag !!!!

Jeg skal på UL 4 mai - og da blir det lettere å se hvor langt jeg er.

 

Ellers sto alt bra med meg, blodtrykk og slikt. Hehehe.....trengte egentlig ikke å ta tisseprøve - men jeg hadde holdt meg og var temmelig tissetrengt. Så da jeg sa at jeg måtte på do uansett så kunne ta ta en likesågodt :o) Ikke behagelig når man har UVI !!!

Ellers så stakk de meg igjen 15 millioner ganger - og fikk lirka ut litt blod. Har alltid problemer å få blod ut av armene mine :o( Så det verker godt nå....måtte ta helt ned på håndleddet som siste utvei.....

 

Fikk noen søte bøker av helsesøstrene....hun ene kjenner sambo godt og har jo kjent igjen meg etter jeg har gått der en del i sammenheng med ham. Så da hun tok over første helsesøster for å finne blod så strøk hun meg over hånden og smilte og syntes det var så koselig at vi hadde klart det nå ! Hun vet jo vi har prøvd en stund....

 

Så det var min første kontroll :o)

Neste gang skal jeg til JM sannsynligvis....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så kos da er du jo i din 7 uke allerede gitt:0)

Fikk akkurat papira mine i posten,svangerskaps papira mine..Printeren til jm streika da jeg var der.Jeg skal ta blodprøve på sykehuset torsdag.

Så dumt at det ikke var jm der da.Men flott at legen var søt og grei idag:0)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Hebbie, så fint at kontrollen var bra. Hvordan flyttet legen terminen? På grunn av livmorens størrelse eller var det noe annet? (Unskyld at jeg er nyskjerig, bare lurer hvordan man avgjør hvor langt man er så tidlig...) Gleder meg til søndag :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hallo du...

 

Hun brukte bare den runde kalendaren som JM bruker...

Og sa at den regnet litt mer nøyaktig enn de på nettet - som jeg hadde gjort ;o)

 

Men på UL så regner dem utifra hvor lang fosteret er - så det blir spennende :o)

 

Jeg gleder meg også til søndag !!!

Blir kjempegøy !! Lover deg .....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Så deilig å bli flyttet frem da :o) En god følelse. Så er det bare å glede seg til kontrollene med hjertelyd og ikke minst ultralyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler meg gravid på nytt igjen jeg....sitter bare og smiler og er kjempelykkelig for å være gravid....

Fikk en god følelse etter timen i dag !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...