Gå til innhold

ukentlige kontroller nå?


snart tobarns

Anbefalte innlegg

Er i uuke 37, har 28 dager igjen til termin. er det ikke vanlig å gå til kontroll hver uke nå? joordmor har ikke satt meg opp på time igjen før om 14 dager...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror det er vanlig.

 

Selv er jeg 3.gangsfødende, men pga tidligere komplikasjoner følges jeg opp som om jeg var 1.gangs. Er 32+2 og har nå tre uker mellom, de neste to, deretter to uker fram til fødsel. Tror du går oftere etter 39, men har aldri gått så lenge selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i uke 38 nå og har skal gå på kontroll hver uke frem til fødselen. Var på kontroll i uke 37 oxo, har fått beskjed om at det er hver uke den siste mnd. fra uke 37 frem til fødselen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min jordmor fortalte meg at man får kontroll annenhver uke den siste mnd. Selv er jeg 34+3 i dag og har fått/hatt time i uke:

30+0

35+0

36+6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har vert til kontroll både veke 37, 38, 39 og 40. Siden eg er på overtid har eg også vert i veke 41 og skal no i veke 42. Eg har eit normalt svangerskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Virker som det er forskjellig praksis... her i Bodø er det annanhver uke helt til termin. Hadde kontroll i går 39+6 og skal ikke på kontroll igjen før 41+4... det er 12 dager det... synes det er for lang tid, sånn etter termin da. Men kan ringe legen og kommer inn på dagen om det skulle være noe. Satser jo på å ikke trenge noen flere kontroller, før 6-uker kontrollen etter fødsel :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...