Gå til innhold

kan noen hjelpe


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hva lønner seg når man går på dagpenger, og kan velge mellom fødselspenger, og få utbetalt engangstødnaden nå, også da få overgangstødnad er sånn i tvil men med den lille intekten nå så frister det veldig fælt og få den enganstødnaden nå for ellers så har jeg jo ikke råd til noenting til babyen håper så veldig på svar

kunne noen hjelpe meg med og regne ut hva jeg får i overgangsstødand og jeg har 9998 før skatt i i dagpenger hvor mye kan jeg få da i overgangstødnad?? Er alene også så jeg vet egentlig ikke hva jeg har krav på og hvordan beløpene er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Fortsetter under...

Hei, kan prøve å svare deg hvertfall, ser det er lenge siden du postet innlegget ditt, så mulig det er for sent...

 

Hvor mye du får i perm.penger avhenger hvilken permisjon du tar, 80 eller 100%, velger du 80% får du ca 8 000 før skatt, 100% får du 10 000. Men det er nesten så jeg tror at det kan lønne seg for deg å ta engangsstønaden og så få morstrygd. Vet ikke satsene på morstrygda da, men det høres ut som du kan komme ut litt bedre med det....

 

Så skal du vel ha farsbidrag, og dobbel barnetrygd. Når den tid kommer, kan du få støtte til barnetilsyn, evt kontantstøtte....

 

Se på www.trygdeetaten.no sine sider, og prøv å regne litt på det utfra de kalkulatorene de operer med der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...