Anonym bruker Skrevet 21. april 2006 #1 Skrevet 21. april 2006 Jippi eller litt uæææææ-hjelp-jippi (skrekkblandet fryd), jeg er gravid igjen og det blir da 15 mnd mellom gullene. Har alltid ønsket meg to med ikke så langt mellomrom, men er 15 mnd lite? Regner med det blir slitsomt, men de vil jo få mye glede av hverandre etterhvert også. Noen med erfaring med 2 så tett? Hvordan er hverdagen? Har dere begge hjemme?
Mammatiltoprinser Skrevet 23. april 2006 #2 Skrevet 23. april 2006 dette lurer jeg på også da vi har lyst på to tette. første er nå to måneder....
siggen160605 Skrevet 24. april 2006 #3 Skrevet 24. april 2006 Hei Her bliver der ca 16 måneder imellem! Gleder meg masse, det er full planlagt:-)
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2006 #4 Skrevet 19. mai 2006 Det går nok veldig bra! Vi har 20 mnd mlm våre to nydelige jenter, og det er klart det blir slitsomt! Men det går jo over. Og de får veldig glede av hverandre, tenk alltid noen å leke med! Vår minste er 4 mnd nå, og stråler som en sol, når storesøster vier henne oppmerksomhet. Det verste for meg har vel hvert å stresse ned når det gjelder rot.... Liker å ha det litt ryddig, ikke sånn kjempestrøkent, men OK. Gikk greit når 2 åringen var hos dagmamma 3 dager i uken, men hun har sluttet nå. Så jeg er hjemme med begge, og jeg får ikke gjort noe! Absolutt ingen ting, og det plager meg litt... Men anbefaler barnehage/dagmamma til eldste noen dager i alle fall de første mnd. Så får du tid til å slappe av og bli kjent med den lille. Og det er ikke så lett å komme seg ut heller, så eldstejenta vår hadde det helt toppers hos dagmmaen, flere å leke med og herje litt fra seg seg. (Husk å få pappaen til å levere!) Søskensjalusi har det også vært lite med :-)
Anonym bruker Skrevet 11. juni 2006 #5 Skrevet 11. juni 2006 Hei! Vi har 14 mnd. mellom våre to. De er nå 4 og 18 mnd, og jeg må bare si meg enig med forrige innlegger - barnehage/dagmamma på eldstemann er å anbefale. Jeg går hjemme med begge nå, og det er ikke mulig å få gjort annet enn barnestell - i tillegg til at eldstemann alltid krever, og dermed vil få, mer oppmerksomhet enn den lille. Er bra om man kan få noen timer hver dag/dager i uken med minstemann alene. Ellers er det mye jobb så klart, og mye dårlig samvittighet:-) Men det går seg til - og våre 2 søker seg til hverandre allerede med sin form for lek og kommunikasjon. Det er masse kjærlighet og berikelse av livet!! Men også en porsjon bekymring, jobb, slit og trøtthet i begynnelsen. Men det er verdt det!! Vi har hatt en del sjalusi - men som sagt, det går seg til.... Lykke til, det går fint! Klem!
Bjøma Skrevet 20. juni 2006 #6 Skrevet 20. juni 2006 Hei. Fikk lyst til å svare deg. Jeg har 4 stykker, og mellom nr 2 og 3 er det 17 mnd. Det var, som de andre sier, travelt i en periode, men nå har de utrolig glede av hverandre. Jeg angrer overhode ikke på at det ble så tett (selv om det ikke var planlagt..), og jeg tror ikke 2 mnd gjør det helt store utslaget i så måte. En ting man bør passe på er at de ikke blir sett på som "tvillinger" - det kan bli slitsom for begge to.. Stor klem - og lykke til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå