Gå til innhold

Vondt å ligge på ryggen (18+4)


Pingo

Anbefalte innlegg

Når jeg legger meg om kvelden, er det blitt ubehagelig å ligge på ryggen! Det er som om magen liksom blir presset nedover! Er liksom øm i hele magen, det kjennes ut som jeg har en stein oppå meg eller noe. Det er ikke vondt, men litt slitsomt og ubehagelig.

 

Og så våkner jeg hver natt, av at magen er hard og litt vond, og da må jeg gå på do og tisse, og så gir "presset" seg litt. Men er fortsatt "øm" i magen liksom.

 

Er det noen som skjønner hva jeg mener? Jeg synes det er så merkelig!?! Magen min er riktignok blitt tydelig gravid, men den er jo ikke så stor at jeg burde få vondt av tyngden akkurat, langt i fra!! Men når det er sagt klarer jeg ikke å ligge på magen heller, men det er jo lettere å forstå...

 

Uff, disse plagene.... ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er sikkert livmoren som presser i bekkenet ditt, og det blir ekstra trangt når urinblæren blir full. Jeg skrev også et innlegg om vondt i ryggen på natten for litt siden, og fikk mange svar fra andre som har det helt likt. Prøv å tilrettelegge med puter i ryggen, under lårene eller mellom knærne når du ligger på siden, så finner du kanskje en bedre sovestilling. Jeg ble også tipset om å strekke ut ryggen før sengetid, ved å samle sammen dyna og henge over den en stund.

 

Tvi tvi... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde det på samme måte som deg (hovedinnl.) Men nå har det blitt bedre, uke 23. Hadde ogå en periode hvor det var ubehagelig å ligge på siden plutselig. Det skifter litt ettersom magen vokser og livmoren også endrer seg og strekker seg. Det er ganske så normalt tror jeg. Jeg gjør også litt øvelser for ryggen, synes det hjelper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei begge to, og takk for svar :-) Alltid greit å høre om flere som har/har hatt samme plagene, så man skjønner at man er "normal"! Er utrolig mye rart som skjer med kroppen om dagen, og alt er jo nytt for meg! Får bare håpe at det ikke blir sånn resten av svangerskapet, da blir det dårlig med søvn på meg :-p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...