Gå til innhold

HULK!! ikke fått time til overtidsvurdering før 28. april!!!!!!!


lilleputt

Anbefalte innlegg

hvordan holder jeg ut enda en uke????!!!!

er 4 dager over nå!!!

har mase- rier om nettene så jeg kan bare drømme langt om å få meg noe søvn fram til da.....)=

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

... hvet dere hva det værste er??

at nå føler jeg at jeg har fått en NY UTSATT termin!!! jeg som har ventet så lenge på den 17. april som VAR min termin!!!

jeg holder nesten ikke ut tanken...

og alt håp om å føde før er forsvunnet etter at jeg fikk den overtidstimen der... en uke til; for en VURDERING!! ikke sikkert jeg blir satt igang engang!! og det er skremmende å tenke på hvor mye babyen kan vokse på en uke... jeg tør snart ikke føde lenger....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke om det er noen trøst, men her er det ikke vanlig å komme inn til vurdering før man har gått 14 dager over. Så du er jo egentlig heldig som ikke må vente lenger enn 11 dager....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei lilleA

 

Jeg må smile litt av oss samtidig som jeg HULKER og bærer meg sammen med deg. Jeg hadde jo termin samme dag som deg, og kjenner meg godt igjen i beskrivelsen.

 

Var på Ullevål til sjekk i går p.g.a. sprm. om evnt. begynnende svangerskapsforgiftning. Har også fått ekstremt mye ødemer den siste uken samt litt forhøyet BT. Sliten, men sover faktisk bedre enn jeg gjorde for noen uker siden. Hypotesen om sv.skapsforgiftning ble avfeid, lege/jm på ullevål mente det var "vanlig" å ha det slik på slutten av graviditeten. Så mine evnt. indre forhåpninger om å bli satt igang ble lagt til grus, heldigvis var jeg forbredt på det.

 

Jeg har nesten ingen tegn på at fødselen nærmer seg. Slimproppen har fortsatt ikke gått, og jeg har bare svake mensmurringer iblant. SUKK!

 

Barnet var estimert til å bli "perfekte" 3500g, men igår mente legen at den var vokst til nærmere 4000g. Kan du da tenke deg etter 14 dgr *grøsser*. Ellers koste ungen seg inni magen. Hadde bra med både fostervann og morkaken fungerte bra. Det tolker jeg også som tegn på at det ikke nødvendigvis skjer noe med det første....

 

Sukk og sukk...men iallefall godt at vi er flere som venter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MY71;

 

så søt du er!! takk for trøsten.. ja det hjelper jo at det finnes flere som meg, men det er jo for galt at flere har det sånn også!!!

 

kjipt resultat igår for deg da!! bra at de ikke trodde det var sv. forg men jeg syntes nok at de kunne tatt psyken din/vår litt mer alvorlig når de avgjør indikasjon for igangsetting..

 

jeg ringte å bestilte time idag(på ullevål) og holdt på å begynne å grine da hun først gav meg en time 2. mai!!! pga 1.mai stengt- skulle jeg komme 28 april( hun tok feil da hun sa 2. mai... men skremte meg godt!!) jeg sa at det var FRYKTELIG lenge til, men det ble bare glattet over... gadd liksom ikke høre på det..

de må vel være litt strenge.. men alt håpet mitt om å føde av meg selv er liksom borte nå...

 

håper det går bra med deg.. blir spennede å lese om når din fødsel forhåpentilgvis snart starter.. kanskje jeg også får tent litt liv i håpet da!!

 

lykke til i allefall!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg var til overtidsvurdering 10 dager over termindato. Skal til sjekk igjen i morgon, er da 14 dager over. Mandag skal eg legges inn. :) Så det nærmer seg. Men skal ærlig innrømme at det var ein nedtur å få vite at eg måtte gå heile 16 dager over før noko skulle skje. 14 dager hadde liksom vert greiere, men det er i morgon, og lørdager setter dei ikkje igang fødsler. 2 dager ekstra er liksom ein evighet (føles ihvertfall sånn) :)

 

Lykke til alle saman!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hold ut! Hold ut!

Jeg er 6 dager på overtid og har fått time til overtidsvurdering samme dag som deg (28.4). Har hatt vonde kynnere, mensmurringer og stikkinger i 1 MÅNED nå. Holder på å bli sprø!!!!!!

De siste dagene har det roet seg litt og i går kom det masse, masse slim (men ingen blod). Håper det betyr at jeg føder innen neste fredag iallefall.

 

Xer fingre for oss alle:-)

Lykke til!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen. Måtte du selv ringe ullevål for å bli satt opp på overtidskontroll!? Jeg trodde man fikk brev i posten automatisk. Da skal nok jeg også ringe på mandagen.

 

Men ellers kan det jo fortsatt hende at vi kommer igang av oss selv. La oss håpe det!! Det er jo tross alt nærmere 50% som føder 14 dgr etter termindato, og kun noen få prosent etter det.

 

Krysser også fingrene både for deg og meg. Tvi, tvi.

 

Hadde forresten annerledes utflod enn jeg "pleier" (hatt en dela v det under hele graviditeten) istad. Ikke blod, men litt rødgul aktig (beklager detaljer her ;-) Tror nok dessverre at det bare er irrterte slimhinner, men det er jo lov å håpe at det var litt av slimproppen.

 

Atter tvi, tvi :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh... Mulig det er jeg som er pessimist, men jeg trodde det var nesten obligatorisk å gå en til to uker over termin, jeg! De fleste gjør da det? Man er ikke på overtid før 14 dager etter termin faktisk. Babyer bruker jo litt forskjellig tid på å bli ferdige, et svangerskap varer normalt mellom 38 og 42 uker og langt de fleste kommer i løpet av de to siste. Har dessuten lest at babyene heldigvis ikke vokser så veldig mye når man går over terminen, så jeg tror ikke det er noe å bekymre seg for.

 

Men jeg skjønner godt at dere blir leie og utålmodige!

Hold ut! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men 14 dager etter termin er 1. mai og stengt... sikkert derfor!! heldigviss...

 

kjære MY71,

jeg måtte ring selv ja.. legen sa det. ring til svangerskapspoliklinikken du...men det virket ikke som at hun på telefonen var villig til å høre hvordan jeg hadde det og sånt, så det var liksom ta den dagen, eller la vær!!

jeg hadde også anneledes slim idag, eh... mye og det var så seigt liksom, kanskje endel av proppen, men jeg har gitt opp alle optimistiske tegn og tror ikke på noe lenger... har ellers hatt en dag UTEN tegn i det hele tatt...

 

kjære jenter... tusen takk for all oppmuntring, jeg krysser også fingrene mine for DERE... TVI TVI!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man er jo faktisk ikke på overtid før man har gått 14 dager over termin...en termin varer faktisk en måned...14dager før og 14dager etter...alt mellom der er helt normalt...Det er mye bedre å forberede seg på å gå et stykke over i stedet...

Og jeg vet hva jeg prater om...gikk en uke etter termin sist så vet hvor mye man lengter...men det er faktisk mye bedre at babyen kommer når den er klar og at fødselen starter naturlig.

Og ja det er satans tungt den siste tiden...nesten uutholdelig...men det er så absolutt ikke lenge igjen heller.

Bruk tiden til å slappe av og hvile isteden...bli enig med deg selv å ikke gå å tenke fødsel døgnet rundt...det var når jeg virkelig klarte å slappe av at min fødsel begynte av seg selv...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skulle ønske jeg klarte å ikke tenke på det.. men med klarer jeg ikke....

en uke er som 7 onde år!!! huff.. vet jo at lillegutt kommer tilslutt, men så er det dette med at han er så stor da. han har vokst MYE siste ukene!!!

 

dette er ikke festlig.. jeg hvar ventet siden 14 dager før termin, selv om alle advarte meg, men det er jammen ikke lett å vente på julaften uten å vite når den kommer....!!!

 

hulk***** håper det skjer noe i kveld....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei du det er søren ikke lett..føler med deg og skal krysse fingrene for at det skjer noe snart...Plutselig så sitter du der med en nydelig, herlig, fantastisk baby i armene...

 

(samme anonym som over)

 

Mange klemmer...håper tiden går fort;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, da er vi nok to lilleA170406.....

Jeg er så lei...

 

Hadde faktisk gledet meg til denne fødselen, men nå er ikke motivasjonen der lenger gitt. Vi får se hvem som klarer å trykke ut denne babyen først da, hehe.

 

Sender deg massevis med fødestøv og drysser litt på meg selv også:) Hvor skal du føde hen forresten? Jeg er i Bergen og håper at Storken er et fint sted å tilbringe noen harde timer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

huff...skjønner hvordan dere har det..jeg er to dager over termin, og hvis jeg ikke har født til neste torsdag skal jeg til jormor, og hun bestiller overtidskontroll.....men jeg kan jo gå helt til torsdag 4 mai!!!!!! jeg som hadde tenkt å komme meg litt i form til 17 mai....men det ser jo jammen ikke slik ut!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...