Gå til innhold

1. Lege kontroll


Mamma`n til tre

Anbefalte innlegg

Ja på tirsdag var jeg på min første kontroll hos legen, det var veldig koselig!! Og det ble gjort alt det som skulle gjøres+ litt til

-tok blodprøver, vekt, blodtrykk, tok også celleprøve siden det var lenge siden sist, og så hadde hun u.l så det tok jeg også...innvendig vell og merke! Og det var utrolig gøy å se det lille nurket...med hodet, kropp,armer og bein og ikke minst det bankende hjertet ;O) utrolig at man kan se det så godt så tidlig!!! Kan bare anbefales og det var gratis!!

Legen flyttet terminen min fram fra 13 til 5 november, men jeg får vel enda en ny en på u.l om noen uker!!

Men det legen min sa var at jeg skulle ha vært der litt før...sånn ca 8-9 uke. Men dette er mitt andre barn så jeg hadde bestemt meg for å vente til ca 12 uker. Men hun sa at hvis det skulle være noen problemer med fosteret eller meg, så er det greit å komme litt før, men det var bare en anbefaling.

Så nå har jeg bestilt time til jordmora, skal gå annenhver gang...jormor -lege!! Gjorde det sist og det er også noe jeg anbefaler!!

 

Oj dette blei vist langt, men ville bare dele mitt første legebesøk med dere!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Takk for at du delte dette med oss - det var nyttig for meg. jeg venter også nr. 2 og er ca. 6 uker på vei. Som deg hadde jeg også tenkt å vente til uke 12 med første kontroll, men det får jeg vel heller revurdere etter det du forteller. Jeg kan i alle fall ringe å spørre min egen lege, når hun anbefaler jeg kommer. Lykke til med svangerskapet - har du hatt plager så langt? Da blir det jo litt spennede å se, når du får endelig termin. Sist ble jeg flyttet fra 1/11 til 21/11 (ul-termin) og jenta kom 22/11.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ring og spør legen du, det er ikke sikkert din lege mener det samme;O) de har jo forskjellige meninger om alt........

Dette svangerskapet tror jeg at jeg har hatt det meste av plager så langt, de fem første ukene var jeg så trøtt og sliten...trodde jeg var "utbrent" helt til jeg skjønte at jeg var gravid, og når jeg var 5-6 uker på vei blei jeg voldsomt kvalm og kastet opp endel, og det har jeg hatt fram til i dag, men det begynner å bli bedre!! Du da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er sant - det er jammen store forskjelelr fra lege til lege. med førstemann fikk jeg beskjedd om at det ikke var noen vits å komme før uke 12! Foreløpig er jeg helt symptomfri, så jeg gleder meg over det. Sist svangerskap hadde jeg ingen plager, så jeg var kjempeheldig - forventer jo litt denne gangen, da. Fint, at det er ved at gå over for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...