Gå til innhold

hvordan vet jeg det egentlig????


Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ2010 BABYƸ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ

Anbefalte innlegg

Jeg bare lurer på om hvordan jeg vet om det egentlig er spark jeg kjenner, eller liv i det hele tatt eller om det bare er magen min (fordøyelsen) som gjør det,????

er i uke 16+5 og har en følelse av bobler inni magen, en rar følelse men samtidig deilig, akkurat som det er noe som bobler opp fra innsiden og ut i magen, det duker på en måte, men hvordan vet jeg det egentlig om det er liv jeg kjenner???

er det noen som klarer å gi meg en defenisjon på det??

eller sånn noenlunde, heheh.

jeg fortalte dette til min samboer og han mener det er alt for tidlig, og at jeg bare innbiller meg det!!!!

men vet ikke jeg, har ikke hatt denne følelsen før, så det ville vært rart om det ikke var det........

hva mener dere/du????

takker for alle innlegg dere har å komme med, jeg er bare helt grønn på dette, og har egentlig ikke så mange å dele dette meg bortsett fra noen få venner og min samboer, har desverre noen foreldre som har valgt å trekke seg helt ut av livet mitt, på grunnlag av at de ikke er klar til å bli besteforeldre og at jeg er for ung i en alder av 21 til å ha ansvar for en baby, men jeg har vært klar for dette lenge, og har drømt om dette siden eg var seksten ( var gravid da men mistet) og jeg om min samboer har planlagt dette, så det er ingenting i veien for at dette kjærlighetsbarne kommer til å få en god og trygg oppvekst men det mener ikke mine foreldre pga alderen min, selv var de 18 når jeg kom til verden. (nei det skal ikke være lett) men er det noen som kan hjelpe meg med noen svar, sitter jeg utrolig pris på det, tusen takk på forhånd

 

 

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei! Jeg har ikke peiling på dette noe mer enn deg sannsynligvis, men jeg kan ihvertfall si hva jeg mener :-)

 

Det er jo ganske tidlig å kjenne liv i uke 16, men ikke umulig! Så hvis du kjenner noe du aldri har kjent før, så er jeg sikker på at det er spark du kjenner. De er jo supersvake i begynnelsen, du skjønner jo nesten ikke hva det er før det er over.

 

Jeg var 18+1 da jeg for aller første gang kjente noe.(Halvannen uke siden.) Det kom plutselig én sånn merkelig "boble" midt i magen. Etter det har jeg kjent mange små dult, men den beste beskrivelsen jeg kommer på er at det kjennes ut som "leamus" i magen. Jeg kan ikke forstå hva annet det kan være, når jeg aldri har kjent noe slikt tidligere! (Og jeg vet hvordan luft i magen kjennes ut, believe me!!)

 

Så jeg tar det som en selvfølge at det er lille jenta mi som har begynt sparkingen sin, jeg har nemlig kjent det hver dag siden, opptil flere ganger om dagen. Det er ikke noe mønster over det, men at det er noe som skjer inni der, er helt sikkert. Blir helt varm om hjertet når jeg kjenner det.

 

Så stol på magefølelsen din du, kjenner du noe som du aldri har kjent før, som kan tyde på spark - så er det sikkert det ;-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo godt være lille baby du kjenner! Regner med ut fra det du skriver at dette er din første, og det er på ingen måte unormalt å kjenne liv i uke 17, straks 18 ved første svangerskap:-)

 

Det er jo kjempevanskelig å definere de første sparkene, men jeg kan jo prøve:

 

For meg er det nesten som en liten finger som dytter borti magen på innsiden, eller litt som å kjenne en liten fisk sprelle. Denne gangen kjente jeg liv veldig tidlig, i uke 14, men jeg tror det er på grunn av at dette er mitt tredje svangeskap og på den måten vet hva jeg skal kjenne etter. Likevel er det nok lett å ta feil av spark og generell luft i magen;-)

 

Uansett hva det nå enn er kommer du jo til å bli mer og mer sikker på at det er lille gullungen du kjenner!

 

Og en annen ting: Hørtes jo vanskelig ut med familiesituasjonen din, men det kan jo hende at de tar til vettet når babyen er ute og de ser at du og samboeren din klarer dette med stil og eleganse:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da er det egentlig for sent, hvis de kommer til meg etter at barnet er født.

men da tror jeg at det er spark jeg kjenner, det er jo ikke hardt, men det kjennes ut som det bobler opp innen ifra og at det noen ganger dulter i magen, og det er ikke luft i magen min for det vet jeg hvordan er. det bare må være det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det høres veldig ut som bebisen, sånn som du beskriver det! jeg kjente det sånn første gang jeg var gravid rundt uke 16, så det er ikke for tidlig... :) Lykke til videre, 21 er helt sikkert en super tid å få barn på. Tenk, når du er like gammel som meg, er barnet ditt nesten tenåring... hihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

 

Jeg var 16+5 første gang jeg skjønte hva som var babyen og ikke bare magen, og det høres ut som om det er det du kjenner! For meg føltes det litt som bobler, og svak pekefingerdytting fra innsida. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...