Gå til innhold

Lakserolje?- Til dem som er over termin


April 2006+Desember2007

Anbefalte innlegg

Nå har jeg prøvd ALT for å få gutten min ut... Er 5 dager over termin. Jeg har sykt mye vann i kroppen og klør meg til blods overalt, jeg sover elendig og, dette gjør at jeg er helt desperat etter å føde NÅ!!!! Jeg orker snart ikke mer.

 

 

Jeg vurderer å ta lakserolje imorgen, hva mener dere om det? Føler at noen er veldig skeptiske, mens andre syns det er et helt greit hjelpemiddel.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skriver det samme som jeg skrev på en lignende tråd tidliggere idag.

 

Det er bare å hive det innpå hvis du har lyst på en skikkelig ekkel diare, en stresset baby som kanskje må ha hjelp etter fødselen og huden full av kjeft på fødestua.

 

Skjønner at du er utålmodig når det nå har gått 5 dager over, men lakserolje hadde jeg ikke under noen omstendigheter rørt. Få heller hjelp på sykehuset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal no si at æ måtte nu ikke på do av lakseroljen, å fikk nu heller ikke huden full av kjeft på føden da dæm viste æ hadde tatt det..

 

Satt igang fødsel`n på mæ ja..

 

Men hørte i etter tid at det ikke va lurt å ta det da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde tenkt å ta det sist, da var jeg ca 1 uke over termin... Apoteket ville ikke selge det til meg, farlig for både mor & barn....

 

Så jeg ventet tålmodig til jeg ble satt igang på sykehuset, jeg syns absolutt ikke det er verdt å ta risken på at det skal gå galt med den lille.. Så er vel bare å vente :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg er sjølv 13 dager over, og har hatt det i tankene. Men har latt det vere da eg har høyrt det ikkje er bra. Så da er valget enkelt her. Å vente!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke ta det i det kan skade både deg å barnet kan ende i styrtfødsel og det er ikke noe. babyen blir veldig stresset av dette også..

ta heller kontakt med føden om noen råd..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei.

Vil bare si først at jeg forstår deg veldig godt!

Med nr. 1 tok jeg lakserolje, og riene satte i gang, magen satte i gang også.

Det ble en veldig vond fødsel sammenlignet med nr.2, harde og hyppige rier, og lite fremgang.

babyen ble til slutt tatt med tang, men det var nære på med haste keisersnitt.

Hvordan fødselen ville blitt uten lakserolje vet jeg jo ikke, men jeg har ikke vært i nærheten av å tenke tanken på å gjøre det igjen.

Venter nr. 3 nå, og er mye mer tålmodig enn med både nr. 1 og 2.

Du har sikkert prøvd mye annet, men hva med noe magen din reagerer på med løs mage på en mer naturlig måte? Rømmegrøt???

Klyster er vel ikke å anbefale heller muligens, men en mye mildere form enn lakserolje...Og de jeg kjenner som har forsøkt det

har fått rier og normal fødsel, eller bare avføring og ingen rier...

 

Lykke til uansett :)

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...