Gå til innhold

Asylmottak er nabo til barnehagen


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hva mener dere - er dette en potensiell trussel?

Noen som har erfaring med denne noe uhensiktsmessige kombinasjonen? Er spesielt engstelig for sovetiden når ungene ligger ute i vogner uten at noen voksne nødvendigvis overvåker dem...

 

Føler behov for å presisere at jeg ikke er rasist, men tenker at blant de som søker asyl og har en god grunn er det større andel med psykiske lidelser enn i samfunnet ellers...

 

Hilsen en litt redd..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har full forståelse for din redsel! Krev at barnet ditt skal sove innendørs!

 

Men - når det er sagt er det vel mest sannsynlig at de som evt. skulle ha noen lidelser ser seg om etter alt annet enn barna i barnehagen.

 

Hva tenker egentlig de som setter opp disse stedene ved siden av hverandre? De kan umulig være spesielt oppvakte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da hadde nok også jeg blit litt betenkt ja. ville snakket med de i bhg jeg og spurt hvordan de har tenkt å løse dette. somregel så er bhg gjerdet bra inn da og dette med ikke å la ungene sove ute pga redsel blir litt dumt da. unger har godt av å sove utendørs i frisk luft!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan forstå at du blir redd.

Men prøv å forestille deg dette: at ved siden av ligger et hjem for rusmisbrukere under rehabilitering. Ville det gjort deg tryggere/reddere?

 

Jeg spør fordi jeg kjenner et barn som går i en barnehage hvor nærmeste nabo er et slikt hjem. Og til dags dato tror jeg ikke det har vært EN negativ episode i forhold til det.

 

"Galne" mennesker finnes over alt. En trenger ikke være i nærheten av et asylmottak eller andre ting for at det skal være farlig. Trikkedrap i Oslo, voldtekter på åpen gate. Farer er over alt. De fleste ulykkene skjer i hjemmet osv.

 

Prøv å slappe av i forhold til asylmottaket. Din redsel kommer av fordommer. De anonyme husene rundt omkring barnehagen, kan være mennesker med psykiske lidelser der også - men det er det ingen som har redsel for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. Har forhørt meg med personalet og de har ikke negative erfaringer. Dessuten sover barna på motsatt side mens de store barna er ute like ved som oftest etter det jeg forsto, så da er det voksne ute der og...

 

Er jo helt rett at ting like godt kan skje andre steder, men det er dette med sannsynligheten.. men det er jo barn på asylmottaket også.

 

Vi har takket ja til plassen idag og håper at alt skal bli veldig bra, for barnehagen i seg selv har jeg et veldig godt inntrykk av :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personer med psykiske lidelser kan finnes overalt. Har vært en del på asylmottak fordi jeg har vært engasjert i arbeid gjennom Røde Kors. Mitt inntrykk er at de aller, aller fleste er koselige mennesker. Mange har barn selv, og kunne aldri funnet på å gjøre noe mot noen andre sine barn. Desverre er det sånn at enkelte, særlig hvis de har en tøff bakgrunn og har vært altfor lenge på asylmottaket, kan få psykiske problemer. Men denne trusselen er like stor overalt, og jeg regner med at barnehagen også kjenner til eventuelle problemer ved å ligge rett ved et asylmottak. Du kan jo snakke med de ansatte, og si hva du er redd for, så kan de sikkert fortelle deg hva de gjør for barnas sikkerhet. Men jeg tror ikke et asylmottak er en større trussel enn mye annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...