Gå til innhold

hvor tidlig skal man fortelle det???


pinky84_

Anbefalte innlegg

skal på 1. kontroll neste torsdag, hadde tenkt å vente til da med å fortelle det, men det er så lenge å vente, og på lørdag har mamma bursdag og "svigermor" skal kansje legges inn på sykehus på mandag...syns dere det er for tidlig å fortelle det, jeg er 8 uker på vei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du kan fortelle det når du vil:-)

 

Personlig synes jeg det med å vente til 12 uker har gått er noe stort tull...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må fortelle det når det passer for deg.Blir litt provosert når jeg leser at det å vente til uke 12 er noe tull.Det er greit å vente så lenge,siden den største faren for SA er borte.Andre vil gjerne at folk skal vite det og hvis det da går galt,så har de noen snakke med.Jeg er slik at jeg ikke ønsker all den velmendene ordene og handlingene som kommer etter en SA.Har hele tiden sagt at jeg vil vente til uke 12.

 

Nå har det seg slik at jeg er mye dårlig og derfor holder meg for meg selv,derfor har jeg bestemt meg for at hvis jeg etter UL i morgen får høre at alt er i orden,kommer jeg til å fortelle det til min mor,gjerne flere også.Jeg er i uke 10 nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine foreldre og svigerforeldre fikk vite det da jeg var 6 uker påvei. Dette mest på grunn av at vi da var hjemme på besøk:)

 

Nå er jeg 8 uker på vei, og det er i tillegg noen få venner som vet om det. Men det er personer jeg stoler på. Vil ikke at hele verden skal vite det ennå:)

 

Du må fortelle det når det passer deg:) Og når dere er klare for det. Husk at familien holder det hemmelig dersom dere ønsker det:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dere enige du og mannen din så fortell det.Jeg var 5 uker på vei da familien fikk vite det.Jeg er nå 10+3 og nå veit de fleste det.Men jeg er velig kvalm og dårlig da...Jeg synst det er godt å vite at familien vår veit det.Spesielt om det går galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt opp til dere. Selv fortalte vi det med en gang etter første kontroll. Mange sier at man skal vente til 12 uke i tilfelle noe skulle gått galt,men for min del synes jeg det er bedre at folk vet. Også hvis det skulle vært noe galt...men det er jo bare sånn jeg føler da.

Uansett så hadde vi ikke klart å holde det hemmelig. Vi kribler jo!!

:)

Gjør som dere selv føler er riktig for dere. Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dersom du føler det paser og dere er enige, så er det bare å fortelle det, synes jeg. Det må være helt opp til den enkelte å vurdere når det passer. Vi har jo alle ulikt utgangspunkt og situasjon. Når jeg var gravid første gangen fortalte vi det ikke før jeg var i uke 14, men det er mest fordi familien vår (spesielt min manns) lager ufattelig mye styr omkring slike ting, - de blir helt hysteriske - så det orket jeg ikke. Nå er jeg i uke 6 og ennå vet ingen det, men tror jeg kommer til å fortelle det om ikke så lenge - magen begynner vel snart å bule ut ettersom det er nr. 2 :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi fortalte det til foreldre og svigers på 4+0, ca en halv time etter at vi selv fant det ut. I tillegg fikk sösken og noen gode venner vite. "Resten av verden" får vite det neste uke når det har gått 12 uker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fortalte det til mamma samme dagen som jeg tok testen, og resten av min familie fikk vite det rundt uke 6-7, svigers fikk vite det i påsken da, var da 7-8 uker på vei. Så nå vet hele familien det, og et par venninder av meg.? to på jobb. Skjønner ikke vitsen med å vente til uke 12 med å fortelle det til familien, hos meg er det iallefall slik at om noe skjer galt så får de vite det uansett. Og det er en så STOOOOOR og GLEDELIG nyhet, så jeg syns det bare er å fortelle det når man har lyst!

Husk, er du i 20 årene er det ca 90% sjanse for at det går bra etter 5. uke! De fleste spontanaborter skjer før 5. uke, gjerne før mor vet hun er gravid.

 

Så så lenge dere ikke har lyst til å holde på hemmeligheten alene en stund, så er det bare å fortelle det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 7+1 i dag,og har foreløpig bare fortalt det til min beste venninne.

Er litt usikker på når jeg skal fortelle det til familien.Sambo vil gjerne vente litt,så vi får se.

Har lyst til å komme meg på UL før vi forteller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...