Gå til innhold

modningsakupuktur


s-m&a-s mamma

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg var på modningsakupunktur for første gang i dag (er 38 uker på vei). Bestilte time på en privat akupunkturklinikk, og det kostet 450.- for første konsultasjon, og så 300 for de neste. Hun jeg gikk til var utdannet både jordmor og akupunktør, synes det var litt betryggende, men det går sikkert greitt å gå til en vanlig akupunktør også.

 

Bestilte time på tirsdag, og fikk altså time to dager senere, så ikke lang ventetid her i hvert fall (bor i Oslo).

 

Så langt merker jeg at kynnerne har blitt kraftigere, og mer langvarige, men jeg regner ikke egentlig med at det skjer noe helt med en gang. Er imidlertid positiv så langt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg bor i bergen og har bestilt.

var inne på gule sider og søkte på akupunktur.

fikk opp alle i bergensområdet og ringte rundt. på de største klinikkene de drev med det var det som rivella skriver 450 første gang og 300 etter det.

men de som var privatpraktiserende eller drev med generell akupunktur tok 300kr.

300 var det billigste. jeg skal på mansdag og håper det kan sette fart på ting.

har gått med falske rier i to uker så håper at akupunkturen kan gjøre de regelmessige å få fødselen i gang.

 

håper men tar det som det kommer. kan i hvertfall forsøke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

er dette ganske vanlig og populært? Kjenner dere mange det har funka på? Jeg kommer til å kontakte en privat jordmor jeg nylig fikk navnet på for å forsøke. Har så forferdelige rygg og bekkensmerter men ingen merkbare kynnere eller rier, så hadde håpet at det kunne sette litt fart på tingene. Men først skal jeg gå til den kommunale jordmor som avtalt og som jeg har gjort hver åttende uke i svangerskapet, bare for å høre om jeg er moden, det kan vel kankje være ganske greit? Jeg har verken vært fornøyd med hu jordmor eller legen så gleder meg til å komme til hu private hvis hu har ledig i neste uke. Må man være "moden" for å starte med modn.akup? Hodet bør vel kanskje være festet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heihei!

du må ikke være moden for å starte med akupunktur.

 

Jeg fikk første nåler forrige onsdag, og fikk beskjed at jeg ikke var moden.... men fødte på fredagen ( tre uker før tiden),

så jeg vet ikke jeg :)

 

Nålene skal jo hjelpe deg til å bli moden, og forhindre overtid.

Det forskes også på effekten det kan ha under fødsel ang. varighet og graden av vondt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i går, i Trondheim, betalte 300 kr, men skal betale 280 for de neste behandlingene. Jeg ble undersøkt av jm på tirsdag og hun sa jeg var moden, men hun akupunktur dama ga meg kun modningsakupunktur for å "rense kroppen" først... HIhi, synes det er litt snedig hele greia, men dog, verdt et forsøk.. Skal tilbake på onsdag for å få igangsettings nåler.. I tillegg skal min jm sette nåler på meg på tirsdag... dette hvis jeg ikke har fått før da :) Jm trodde nemlig ikke jeg kom til å gå til tirsdag, men ingen som kan vite med sikkerhet. Kjente en del murringer i går etter behandlingen, men ellers har jeg ikke kjent noe...

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...