Gå til innhold

Egoistisk??

Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har lenge langt til merke at her er spesielt to donorer som donerer, og jeg har hatt kontakt med begge-men ikke møtt noen av dem. Jeg har spurt blant annet om når og hvor lenge dem har ønske om å gjøre dette.

Ene ville så lenge det var bruk for han, selv om det innebar opptil hundretalls barn. Den andre var mer til han fikk seg en samboer, samboer kom ikke til å få vite om hans tjenester.

Jeg syns dette er så uetisk forkastelig, at jeg vil gjerne gjøre noe mot dette. For jeg syns helt oppriktig at 5-6 barn er nok. Tenk på biologien, tenk på sjansene for å møtes.

Nå har dem også fått seg flere hjemmesider, og enklere for å finne dem. Jeg mener oppriktig at dersom en ønsker seg så sterkt et barn, så vis at en trenger ikke å være så egoistisk at en driter i om her er 100- 200 biologiske barn knyttet opp mot hverandre!!

Signerer med anonym, ikke fordi jeg nekter å stå for det jeg sier, men av redsel for eventuelle konsekvenser det vil få dersom jeg knytter noen virkelighetskontakter med noen her inne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

helt enig med deg. etter amerikanske regler er det tillatt med max 25 fødte barn i en populasjon på 800 000 mennesker. men mange seriøse banker i usa er strengere enn dette (f.eks. at det kun skal være 40 familier med barn fra samme donor - men da er det greit med søsken i samme familie). etter dette blir donor "pensjonert".

jeg synes å velge en slik donor som du skriver om er så risikabelt på så mange plan. helsemessig (hvordan i all verden vet du at mannen er fri for sykdom og f.eks. HIV, som kanskje ikke diagnostiseres før etter 6mnd etter at du har fått "varene" - gitt at han i det hele tatt tester seg og passer på risikoatferd?) hvordan vet du at barnet ditt ikke får barn med halvsøsken eller arver sykdommer eller lign (eller blir smittet med HIV - igjen..) hvordan vet du at han ikke kommer etter deg og krever farskap om noen år? osv. for ikke å snakke om å forklare ditt voksne barn hvorfor man syns det var en god ide (å si til en 25-årig sønn eller datter at man ikke tok seg råd til å gjøre det på en "sikker" måte er kanskje ikke veldig overbevisende).

men man må jo forutsette at dette er gjennomtenkt av de som bruker disse gutta, eller???

gutta sjøl - har de tenkt på at 100 damer kan komme og kreve dem for bidrag? og hva sier framtidig samboer til det? avtaler om å fraskrive seg bidrag er juridisk helt ugyldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Vi er et lesbisk par som således brukte denne muligheten, og vi valgte å stole på denne mannen da han også forteller at han bruker en skandinavisk klinikk og leverer varer der. Vi fikk vite at han ikke hadde tenkt å donere til så mange fler, nettopp pga den biologiske risikoen. Men nå i ettertid har vi skjønt og fått vite at det er løgn. Han har fortsatt planer om å donere, og et annet par fikk vite at han skulle donere så lenge det var bruk for han.

Heldigvis ble ikke vi gravide, for det hadde satt skrekken i meg og min samboer. Vi dro til Stork istedet. Vi gikk rett og slett til banken og lurte på om dem kunne hjelpe oss!! Det lånet betaler vi mer enn gjerne på, for lånet er ferdig når nurket vårt kommer til verden!! :-)

Jeg syns du skal stå på med dine tanker, og gå videre. Evt. finne ut hvilken klinikk han donerer på? Gi et tips? Mange syns nok at det er å gå for langt, men jeg skal takke meg selv og Gud for at vi dro til stork klinikken dersom vi ser dette på nyhetene.

"Donor har 234 barn. To kjærestepar fant ut at dem var halvsøsken."

Andre, vær så snill og tenk dere om!! Vi hadde heller tatt opp et lån på 40.-70.000 for å unngå dette.

Anonym1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...