Gå til innhold

Tannproblem


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

I mine to første svangerskap opplevde jeg at jeg fikk problemer med tennene mine.Fikk plutselig hull og tannpine...Nå er vi i gang igjen.Mistet et stykke fra en tann i går kveld.Livredd tannleger, så jeg går ikke dit før jeg har skikkelig vondt!Noen flere som opplever tannproblem i svangerskap?Det er visst ganske vanlig.Og hva gjør jeg med tannen som jeg mistet en del av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er vanlig med litt dårligere tenner i svangerskapet ja.. pga syre fra feks oppkast og sure oppstøt.

Når det gjelder den tannen du har brukket, er du nødt til å gjøre noe med den.. først blir den sinnsyk vond...(det er værre enn å gå til tannlegen!!! Du opplever ikke de smertene i behandl der!!) Så kan d ende med at du må trekke tannen... nå veit jeg jo ikke hvor den står, men uansett

kjedelig å miste en tann!!!

Så håper du tar kontakt med tannlegen din, det blir så mye bedre i lengden.. ille å ha tannverk!!

Lykke til ;O)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med røntgen?Kan vel ikke gjøre hva som helst hos tannlegen heller i gravid tilstand.F.eks det å rotfylle går ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De sies at man skal unngå rtg de 3 første mnd, men når det er akutt tilfelle som her, så har de fleste tannl blyforkle eller skjermbrett så ikke magen blir berørt av rtgstrålene!! Men ikke sikkert det bør tas noe bilde heller.. kanskje de bare gjør en midletidig løsning på tannen. Ofte går det greit en periode også ;O)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...