Gå til innhold

hva mener dere???


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

faren til ungen min har ikke stilt opp økonomisk når det gjelder barnet i magen... m det tenker jeg på alt utstyret som må kjøpes

som vogn, bilstol osv....

 

er det barnslig av meg at hvis han skal ha ungen m på trille tur eks, å si at da får han kjøpe en egen vogn???

osv?? blir jo litt irritert at han ikke har bidratt i det hele tatt nrå det gjelder ting til babyen.... han har ikke kjøpt så mye som en body...

moren hans har kjøpt noe klær men det e jo ikke faren som har gjort!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hmmm, tror jeg også hatt vært litt irritert ja. Er han helt uinteressert i å bidra? Spurte du han da du kjøpte vogn, seng og alle de tingene? For jeg synes jo egentlig han burde bidra, især hvis han skal ha noe med barnet å gjøre. Hvis han skal være pappa, men ikke bo med deg, må han også bidra mener jeg. Du kan ihvertfall si at han kan gå til innkjøp av litt klær og klut, så du ikke behøver å pakke hver gang han skal ha barnet. Du kan jo sette det på spissen med å si at han kan kjøpe egen vogn, så kanskje han fatter det. Ha n aner sikkert ikke hva s¨ånne ting koster.

Eli 33+6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med wondermum..

 

Og ja, det er vel kanskje litt barnslig, men vet du, jeg hadde sikkert gjort det samme selv...grrrr!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vel jeg har sagt det direkte til han etter å ha hintet i flere mnd om hvor dyrt det er osv... syntes det er irriterende at jeg har betalt 7000,- for en vogn for at han skal få bruke vognen når han skal ha ungen...

sånn anhver helg og sånn blir jo ikke aktuelt før om leeeenge...

 

jeg er alene mamma og har ikke all verdens av økonomi fra før av og syntes det er så urettferdig at han slipper unna alt ansvar og vil ikke at han skal få det jeg har slitt m å betale servert rett i fanget...

 

om dere skjønner hva jeg mener....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare lurer: får du utbetalt engangsstønaden? i så fall syns jeg egentlig at det ville være urettferdig at han skal betale for store ting som vogn, er jo tross alt det den stønaden er ment til....(menjeg skjønner jo frustrasjonen din over at han ikke er interresert i å bidra i det heletatt da:-)

Forstår forreten ikke det med at man har så dårlig økonom som alene mor, har selv vært det, og jeg syns jeg hadde veldig bra med penger jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når babyen kommer åpner du egen sparekonto til han/henne og gi pappaen kontonummeret. Tror babyen får mer nytte av det enn to vogner og slikt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trodde det var det engangsstønaden skulle gå til jeg, utstyr til babyen....Jeg har fått den og har betalt alt, han har ikke kjøpt noe.......Men nå er vi sammen også da!

 

Liten vits i å kjøpe to vogner syns jeg men....Burde heller være glad for det han kjøper eller gjør senere i livet til babyen......

Er tross alt du som får bo med herligheten hele tia,tenk hvor mye han går glipp av.........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei jeg får ikke engangsstønad.... har hvert i jobb så får jo lønn, men så ahr jeg husleie og huslån som skal betales + alle andre utgifter så det er ikke mye man kan klare å legge vekk i mnd liksom.

 

du sier at du har hvert alenemor og at økonomien er bra..

jeg og datteren min klarer oss fint i mnd... men m huslån på ca 6000,- i mnd en husleie på 4000,- pluss andre regninger, mat , klær osv... så sitter man jammen ikke igjen m mye penger as...

å i hvertfall ikke mye penger som skal spares opp til kjøp av vogn, seng osv.... hadde jammen glemt hva det koster å få ett barn selv om det bare er 3 år siden jeg fikk datteren min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis dere ikke er sammen synes jeg ikke at du kan forlange at han skal kjøpe seng ol som skal stå hos deg. Hans del vil jo komme i form av barnebidrag i fremtiden. Og ting som skal være hos ham må jo han selv betale for....

Men hvis dere er sammen synes jeg det er på tide å "dra" ham i ørene!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe sorry må le litt- gi han kontonr jaja han kommer aldri til å sette inn en kr på den kontoen....

 

ang engangsstønaden- så får jeg ikke engangsstønad som jeg skrev tidligere:)

 

ang det m 2 vogner- for å si det sånn så føler jeg liksom at det er jeg som ahr betalt den og da jeg som skal bruke den..

vi var 2 om å lage dette barnet..

jeg ville i ut gangs punktet ikke ha barnet da jeg ble gravid og vurderte abort. frodi jeg ikke ville bli alene m 2 barn. men han var fast bestemt på at dette barnet ville han ha og da regnet jeg jo faktisk m litt støtte fra han...

 

(ikke misforstå- jeg angrer ikke ett sekund på at jeg valgte å beholde babyen min og glder meg masse til babyen kommer_)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...