Gå til innhold

men hva ewr icsi? gøril? andre?


maybe now

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

icsi er når de sprøyter sædcellen inn i egget,istede for å la cellen borre seg inn selv.

prøverrør er asisstert befrukning,uansett om det er ved den "vanlige" metoden eller icsi.

 

håper dette hjelper deg litt

 

hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja altså det du gjør er jo å få avtale på sykehuset for oppstart.når alt er klart ringer du på første dag av mens. ca 3uker etter starter du¨på nesespray som varer fra 2-4uker,så setter du sprøyter i alt fra 10-14dager. så er det eggløsningsprøyte 36timer før egguthenting.

så tar de ut eggene du har,befrukter de og setter de inn igjen.

 

hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

oi ja da kjenner jeg noen som har gjort det.. er det dyrt eller? må gy henvise meg til sykehuset? uff...tror jeg vil satse på alternativt jeg har hørt dette ikker noe godt i det hele tatt :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må betale for medisiner for 15000kr,resten må du legge ut for men får igjen fra trygdekontoret. gy/lege må henvise deg og det er 6-9mnd ventetid.

Det er ikke godt,men det er jo verdt det. jeg tenker som så,et barn betyr mye for meg og jeg er villig til å offre litt smerte og tunge tider for å oppnå det. går ikke det er det alltids adopsjon

 

hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ja på en måte. fremgangsmåten er lik,men eggene blir befruktet på forskjellig måte.

icsi- sædcelle sprøytes inn i egget

ivf- sædceller og egg legges sammen i en skål

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åja det høres jo ut som bra da..får litt lyst til å prøve likevel jeg. har du vært gj dette siden du vet så mye?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei. jeg så ikke dette før nå, men ser du har fått mange svar her.

 

Det jeg mente med forrige innlegget var at jeg ikke tror det vil være lurt å gjennomføre den "vanlige"prøverørsmetoden viss mannen din har dårlig sædkvalitet. da er icsi det beste!

 

Du kan lese om icsi på www.volvat.no. Der står det en del, om du ønsker å gjennomføre dette privat er det ikke så lang ventetid. Det skal vi, allikevel om det koster en del mer penger, jeg føler det er verdt det..

 

lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...