Gå til innhold

Ultralyd i dag, men er litt urolig..


Yara

Anbefalte innlegg

Legen som, foretok undersøkelsen var så lite menneskelig... Ble så usikker på om alt var bra med den lille...

 

Hun mente jeg var 17+5. Målene var BPD 48, MAD 39 og femur 25.

 

For det første ble jeg redd femur målet var lite for å være 17+5, noen som vet?

 

For det andre kan ikke 17+5 stemme helt. Jeg vet selv at jeg er 18+0. Men det er jo bare to dagers forskjell da... Det er vel ikke mye?

 

For det tredje, ser det ut som om babyen har så utrolig stor kjeve på UL bildene vi fikk med... Er det normalt?

 

Håper dere ikke synes jeg virker hysterisk! Jeg var helt rolig egentlig jeg, men det var bare en sånn rar vibbe rundt hele ultralyden. Legen virket så kjapp liksom...

 

Håper noen har noen ærlige svar! Stor klem fra Yara

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var på UL når jeg var 17+4 på vei..

 

Målene var BPD:42, MAD:40 og femur: 27

 

Jordmora sa at babyen min hadde lange bein, ditt femurmål er ikke for kort..

 

Syns ikke du skal bekymre deg ved noen ting.. hadde det vært noe, hadde dem sagt fra..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk skal du ha! Prøver å tenke det samme selv, men blir bare så fortvila... Fatter ikke hvorfor jeg fikk det sånn nå... Har jo vært så rolig til nå:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart man blir bekymra når ting ikke forløper sånn man hadde forventet.. UL er jo en stor sak for oss gravide, er nok ikke alle leger som er bevisste nok på det og haster igjennom undersøkelsen - er jo ganske dagligdags for dem...

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

aner ikke hva de målene er, men jeg fant frem ul arket fra forrige svangerskap.

 

Ul er tatt når jeg er 17+5 dager

bpd er 43, femur er 26

 

ungen var 55 eller 56 cm når han kom ut og 5 kg. det stod ingen andre mål på arket mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen som vet hva disse forkortningene står for her inne? er litt " grønn" for å si det sånn....

Hva er BPD, MAD og femur egentlig? hadde vært kjekt å vite det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk forklart at BPD er hodediameter - og det er visst den de bruker når de skal finne termin. MAD er magediameter og femur tror jeg er lengden på hoftebeinet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar. :) Kjekt å vite hva man egentlig prater om istedet for å ramse om en hel haug med mål synest jeg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var kommet 17+5 da jeg var på ultralyd. Mine mål var nesten det samme...BPD 43, MAD 41 og femur 27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm - skjønner ikke noe jeg - på mitt siste Ul står det

CRL 8,56 cm

 

TAD 3,51 cm

MAD 3,44 cm

AC 10,81 cm

GA 16w5d +-12 d

 

APD 3,32 cm

MAD 3,41 cm

AC 10,73 cm

GA 16w4d +-12 d

 

Skjønner jo at det er forskjellig mål - men ikke hva som er hva... Det med uker og dager skjønner jeg da... Noen som kan forklare?

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...