Gå til innhold

Når er det vi skal begynne å ha med oss helsekortet hver dag?


Ildfluå

Anbefalte innlegg

For det mener jeg å huske at var viktig på slutten.

Altså at man tar med helsekortet hvis vi skal ut av huset for eks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du bør vel ha det med deg hele tiden mens du er gravid. I vert fall har jeg det alltid i veska... alt står jo der hvis det skulle være no.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en liten mappe i veska hvor jeg har alt av papirer, dvs. helsekort, blodtypekort etc. Man vet aldri når man kan trenge det, og da er det veldig dumt å ikke ha det tilgjengelig. Si du skulle bli dårlig på jobb f.eks og må til lege....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke med meg helsekortet når jeg går ut av huset. Men jeg har tatt det med de siste gangene jeg har vært ute og reist, en trygghet å ha det med seg i tilfelle fødselen skulle sette i gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har det alltid med meg. Har det i lommeboka så det er ikke så vanskelig å glemme. Man skal egentlig alltid ha det på seg, i tilfelle noe skulle skje......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi... jeg har det i en plastmappe, men har ikke til nå hatt det med meg annet enn når jeg skal til kontroll.

Men er jo helt enig i at det kan skje noe, så jeg skal begynne å ha det med meg fast.

Pleier ikke bruke veske så ofte, men finner en løsning :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hæ???

 

Mitt helsekort ligger i en konvolutt på kjøkkenet. Har det bare med meg når jeg skal til legen jeg.

 

Tror nok jeg får føde selv om jeg stiller på føden uten...:-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikkelig overassket jeg åxå som hu over her... Jeg har det bare med til lege og jordmor. Ellers ligger det i en skuff. Kommer bare til å bli krøllete i veska mi. Ja jeg antar vi får føde uansett.. he he...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg fikk beskjed om at jeg skulle ta det med meg over alt da jeg fikk det......fikk til og med en sånn plastmappe som jeg kunne oppbevare det i..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I begynnelsen er det bra å ha med sjemaet over alt, tenk bare hvis man skulle bli bevistløs ol. hvor man ikke kan fortelle at man er gravid. Da vil det gå "lang" tid før legene har kartlagt at du er gravid og hvor langt på vei.

I slutten er det også bra å ha det med for da kan ukjente leger fort sette seg inn i hvordan svangerskapet har forløpt.

Jeg var selv ikke flink til å bære det med meg over alt de første mnd., men nå har jeg det fast i veska.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Til no har eg kun tatt det med meg til kontrollene og når eg skal reise lengre bort. Er eg her heime og kun skal ut å handle ligg det heime, er kun knappe 5 min. å køyre heim igjen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det kan lønne seg å ha med papirene for må dere på føden i all hast pga babyen stresser eller noe så ser de tilbake på det andre som står på helsekortet å sammenligner..

hadde ikke jeg hatt med meg mit helsekort når jeg kom på sykehuset hadde jeg kanskje ikke hatt gutten min i dag.

for ingen puls er lik å ingen baby alle er forskjellige så kan ikke sammenligne hjerter ol..

ha det alltid med for sikkerheten til din baby..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også med meg alle papirene i veska.

Om det skulle skje noe vil det korte ned tiden veldig om alt av info alt er klart. Blodtype osv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...