Gå til innhold

Hvordan er mennene deres?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Både dere som er fornøyde og dere som er misfornøyde med mannen deres :- hvordan er han? hva gjør han for at familielivet skal fungere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

min er søt snill og grei:) han har en sønn på 4.5 år, ca annenhver helg, ingen fellesbarn.

Når ting ikke har gått helt smertefritt og jeg har følt meg i veien for de to, har han alltid stått på for fullt for at vi alle skal være sammen, å finne på ting i lag. Han tenker mye på fremtiden og hvordan ting blir når vi får unger. Han vil gjøre alt for at ingen av barna føler seg som 5jul på vogna. Vi prater en del om dette, og jeg må si meg imponert over hvordan han tenker:)

Når småen er hos oss, sliter han veeeldig med å være streng. Når han ser han så lite, er det vanskelig å "kjefte" når han har gjort ugagn o.l. men Det er en krevende alder... Siden dette er mitt felt (jobber med barn) spør han meg om tips og råd, og så gjør han sitt aller beste for at grenser og regler ikke blir tøyd.

Han sliter litt med dårlig samvittighet når han er sammen med lillegutt, og blir litt "anspent" i periodene han er hos oss. Dette gjør at han blir litt fjern, og setter sine egne behov HELT til side.

Han er kjempeflink til å leke med gutten sin, de springer rundt hele tiden. Jeg merker at han har litt problemer med å forstå at lillegutt snart er 5år, og trenger ikke en far som løper bak han og sier "pass deg!" for hvert skritt han tar.

Konklusjonen min er at mannen min gjør sitt beste for at familielivet skal fungere best mulig, men han er tross alt en mann, og deres strategi på barne-planet er som regel ikke så gjennomført som hos oss kvinner;)

Skrevet

Min mann er også en god far, har tydelige grenser (ikke redd for å bruke kjeften) og gir seg god tid med barna når de er her annenhver uke. Han får mye skryt fra min familie fordi han er så flink med barna. Synes nok det går for langt til tider, de er tross alt 7 og 8 år og trenger egentlig ikke at han springer etter dem hele tiden. 7 åringen kan knapt sette seg på sykkelen før faren springer tulling på gårdsplassen her. Men kanskje blir jeg likedan når veslemor skal ut å sykle om noen år....

Det jeg har savnet, er tid for oss to sammen. Synes f.eks. at barna kunne være tidligere i seng. Eller at han kunne gjøre avtaler med andre foreldre og bytte på å dra på trening etc. Jeg synes han jobber mye, og føler innimellom at forholdet vårt kommer et stykke ned på prioriteringslista. Samtidig tenker jeg at slik er det vel i de fleste småbarnsfamilier, og jeg ville ikke hatt en annen mann:)

Skrevet

Synest det er en meget god vinkling å spørre hva mannen gjør for å få familielivet til å gå på skinner, hvilket ansvar han tar for å integrere nye med gamle familiemedlemmer.Min mann er ikke så flink.

Vi snakket om ting i går, han var litt små sintJeg måte jo forstå at det han virkelig ikke ville var at de barna han hadde fra før skulle føle seg tilsidesatt, at han ikke hadde samme tid til dem mere. Da jeg lurte på hva som ville få dem til å føle det sånn, svarte han så greit at det var om han brukte tid på meg og fellesbarn. Dust.

Skrevet

Jeg synes at en slik holdning til kona/samboer og nye fellesbarn - som beskrevet overfor - er ødeleggende, vitner om en utaktisk og feig innstilling hos mannen! Det vil jo aldri fungere om nyfamilien skal måtte konkurrere med gammel-familien! Det er mulig å innlemme særkullsbarna i nyfamilien uten at kone/samboer og fellesbarn skal settes tilside av den grunn!

Skrevet

og er akkurat like involvert i hjem og barn som jeg. Han er en super kjæreste, og stiller alltid opp for meg om jeg er utslitt. Ofte drar han mer av lasset her hjemme enn jeg. Han er flink til å gi meg pusterom i hverdagen, og han er flink til å ta med barna på ulike aktiviteter og turer. Dessuten er han flink til å følge opp grenser som vi setter opp i fellesskap, og har aldri hatt noe behov for å skjemme bort særkullssønnen sin mer enn de andre (selv om han er den som er her minst i perioder). På denne måten klarer han å behandle alle barna noenlunde likt, og lage et fellesskap som inkluderer alle barna.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...