Gå til innhold

trenger noen erfaringer her... =)


skilt

Anbefalte innlegg

Er i uke 25 nå, og var hos jordmor i går.. Da målte hu symfyse å fundus mål.... Hun ble litt rar i fjeset, og spurte om jeg var stor da jeg var baby,men sannheten er at jeg var 3 dager på overtid, og veide under 3 kilo...Men grunnen til at hun spurte var at jeg målte tydeligvis en god del over normalen...

 

Så det jeg lurer på er...Hva betyr dette i praksis?stor livmor?stooooor baby? eller kan det normalisere seg?

 

takknemlig for alle svar.....!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ikke bekymre deg, du. De små vokser i rykk og napp. Første sf måling hos meg låg under den røde streken og neste måling var over den grønne kurven. Så dette jevner seg ut, kanskje bebisen har vokst mye i det siste. I noen tilfeller kan det bety mye fostervann også, babyen er nok slik h*n skal være!! Kos deg med magen du

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilket mål fikk du da? Jeg lå litt under normalen i perioder forrige svangerskap, og fikk også estimert vekten på gutten til ca 3300 gram. Ut kom en svær gutt på 4490 gram. Tror ikke SF-målet trenger å bety at det er et lite/stort barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med siste!!! Første gang fikk jeg beskjed om at det kom en stooor baby....det kom en baby på litt over tre kilo, neste gang fikk jeg beskjed om at det ville bli som første gang....men ut kom en betrakelig større baby på ca 4300 g!!! og samme kjønn;0*) Disse målene trenger altså ikke bety noe som helst!!! JEg var også på sen ultralyd begge gangene og der også tok de feil.

Nå regner meg med at det som kommer ut et "stort nok", bruker ikke så mye energi på det lenger så lenge jeg ellers er i god form og vokser normalt.

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...