Gå til innhold

De beste grilloppskriftene!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva med og skrive de opp her?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi griller forskjellige grønnsaker i folie, med tine smør og div. krydder inni folien, eks blomkål, squash, rødløk, er kjempegodt grillet!

også rå poteter som jeg deler i 2 og griller-veldig godt med gresk dressing til.....gleder meg til og begynne! Blir det fint vær i morgen er vi i gang:)

Skrevet

Kom igjen da jenter, nå er grillsesongen begynt!!

• 3 uker senere...
Skrevet

dele en rå løk opp i 2 eller4 båter, ha dem i folie med en klatt smør!

maiskolbe med en klatt smør i folie!

ørret (eller annen fisk) som du krydrer og har på grasløk, sitronpepper og smør i folie!

krydret kyllingfile!

• 2 uker senere...
Skrevet

For en velykket grillaften må man ha mye og velge mellom. Det jeg liker best ved grilling er hvis man er flere som griller sammen at alle tar med noen ting hver for da får man masse god mat!!!

Grillspyd er ett must hvis man skla ha ett velykket grillmåltid!

Hva du har på grillspydet er jo helt opp til hver enkelt da, men squash, paprika, chamignon, løk er jo godt! Og mamma pleide alltid ta bacon og surre rundt en sviske og ha på grillspydet! Det er bare helt nydelig!

Ellers så må man ha en god potetsalat. Feks ca 6 poteter, en purre, ett eple, en beger lettrømme, en pose lett majones , salt og pepper, sukker og eddikk etter smak!

Grønnsaker i folie med en dash smør og godt krydder er ikke og forakte!

Loff og hvitløkssmør ett par min på grillen så smørret smelter..nam nam nam

ha en flott grill sommer

Skrevet

Mais i folie med en klatt smør og ost.

Indrefilet av svin er kjempe godt å grille. Enten kjøper jeg den som er urtemarinert i butikken, eller så marinerer jeg selv.

Brukr alltid å marinere div kjøtt.

Snurr bacon rundt pølsen-

Skrevet

Når vi griller er mine favoritter ihvertfall

*maiskolber med smør (grilles i folie)

*laksebiff skiver pakket i folie. 1 ts rømme, litt purreløk, paprika, pesto og krydder på hver skive før de pakkes inn gjør susen!

* potetsalat, gjerne hjemmelaget, eller litt kokt ris som lages på forhånd er også godt

* grillspyd med favorittgrønnsaker

* en god salat.. Isbergsalat, maiskorn, rødløk, tomat, pinjekjerner, fetaost, agurk, grønn eple... NAM

Så er det bare å pakke piknikkurvet.. mine beste grillmåltider blir inntatt ved sjøen, med mange gode venner. Sol og sommer!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...