Gå til innhold

Bilsete, hvilke er best?


Juvena

Anbefalte innlegg

Hei. har hørt vi må ha bilsete nå (istedefor sikkerhetsnett til bag som da jeg fikk for tre år siden). Vi skal kjøpe og ønsker jo å kjøpe det som er best i test. Noen som vet om tester på dette, eller som har egne erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har kjøpt Recaro med base med isofix.

Recaro er de samme som produserer setene i racerbilene, så de er eksperter på både sikkerhet og komfort.

 

Koster noen hundrelapper mer tror jeg, men det er det verdt.

 

Recaro blir av en eller annen grunn sjeldent tatt med i det testene som blir offentliggjort så de får altfor lite omtale. Men vet at i en ikke-offentlig test som ble gjort tidligere iår kom de 2006 modellen best ut.

 

Har hørt dette fra en som jobber med det blant annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg leste idag at isofix foreløbig ikke er et universielt system og må derfor godkjennes for bruk for hvert enkelt bilmodell....Men aner ikke jeg, ville ha sjekka det iallefall!

 

Det er viktig å se etter et blått merke med påskriften ECE R44-04 står det og¨å universal er det godkjent for alle biler.

 

Hvis du skal leie er det ikke lov å leie ut seter med merke ECE R44-03, men det kan arves og sånn....

 

Det anbefales at de sitter bakovervendt og fem punktsele er tryggest...

Dette har jeg hørt da:)

 

Har selv valgt Britax jeg, men har faktisk ikke sjekka om denna godkjenninga står på, siden jeg leste detta idag...........

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isofix er et ganske nytt system som krever noen spesielle kroker som kun finnes i nye biler. Men er det litt eldre biler uten disse finnes det også base som passer til det.

 

Isofix er iallfall genialt hvis bilen har dette systemet. Basen bare klikkes på de to bøylene, og man trenger ikke bruke beltene i bilen i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...