Gå til innhold

Uffameg den bekkenløsninga!!!


Hilde-29har nå 2søte små

Anbefalte innlegg

Klaging igjen dah....

vært 100%sykmeldt siden 1desember pga bekkenløsninga..det har sittet i korsryggen hele tiden.men siste dagene har det spredd seg til skambeinet og lysken også...går til fysioterapeut,og da jeg ringte for å bestille time hadde ikke hun ledig før 3mai...og det var lenge til så jeg kunne få time til en annen istedet da.....idag var det verre enn noensinne da jeg ikke engang klarer å gå nesten..gledde meg masse til hun skulle `ordne opp`trodde jeg..aldri vært så skuffet før..for det første fikk jeg kun vist noen øvelser jeg skulle ta,for det andre brukte hun kun en halvtime og jeg måtte betale 300,-for det som hun andre pleide å bruke en time på og hun andre hadde varmebehandlig og massasje til...hun gjorde absolutt ingenting!!!så jeg har fortsatt like vondt:(

 

Dermed måtte jeg bestille ny time te kiro istedet til mandag,så får jeg håpe hun kan fikse meg litt opp dah:(*lei meg nå ja,snufs*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

det går nok bra skal du se............du kan trøste deg med at min fars kusine toril torgny hadde bekkeløsning i 14 år selv om hun aldri har vært gravid! ikke for å sladre men jeg tror kanskje hun er lesbisk, i såfall er hun den eneste her ute i løddingen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg betaler bare 50 kr jeg hos fysioterapi for bekkenløsning. 300 var mye har du ikke fått henvisning da, du skal ikke betale så mye hvis du har fått det

 

klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

ser du har termin på samme dag som meg, kult..

Altså du ska kun betale 50 kr pr gang, da må du få en rekvisisjon av din lege.. Så må du passe på at hun ikke er privat prakiserdne , dem er mye dyrere og staten dekker ikke dem.. Kanskje det er det som har skjedd nå?? For det var en meget stram pris ja..

bekkenløsning er noe herk ja, uff å uff, hater bekkenløsning..

har hatt det alle 3 gangene j har venta barn,...

Med meg er det ikke mye hun får gjørt noe med , sia jeg har fått slik elveblest og da kommer til å reagere på den gelen hun har , ellers hadde j fått slik strøm veit du.. Det pleier å hjelpe da dem går inn i dybden å løser opp og hjelper oss ganske mye.. HAdde det med begge jentene mine, da fikk j slik strøm...Men denne gangen fikk j ikke sia j plutselig har blitt allergisk og fått slik teit kløe.. (dem blir nemelig ikke enig om det er elveblest eller ei, disse legene,det eneste dem veit at j hovner opp og klør) men j trener sammen med fysio da, altså sitt på en ball og prøver å få det litt bedre.. ellers veit j ikke hva andre medtoder dem kan bruk..Hørt om mange som går til kiropraktor , hørt at mange sier det hjelper..Kan du ikke komme med en liten tilbake mld etter at du har vært der?? Hadde vært spennnde å hørt..

Jeg tør neppe å gå til kiro nå, har sånn prolaps..

 

HAr du krykker??Det vil j ab anbefale, legen har masa lenge på meg ang det.Men j er bare så teit og følt meg som en gammel dame, men det hjelper..Så nå bruker j krykker hver dag..

ellers så kan du ha sånne sateng/silke aktig laken slik at du kommer deg lettere ut av senga..Gå med små skritt osv,, kommer ikke på flere råd sånn i farta, men veit du om noen så kom gjerne med dem...

Det hjelper mye å være i varmt vann,,,har du et helsebasseng i nærheten, benytt deg av det... Det hjelper , tro meg...

Ellers kan du ligge me den pute under beina dine ,når du ligger på siden..Hvis du forstå hva j mente..

 

ha en fin dag..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg bruker pute og slikt..gjør det lettere hvertfall..det er bare at det har blitt så mye verre nå,og idag klarer jeg knapt å gå..fysi er har vært det beste hittli iforhold til firo,men som en nødløsning nå må jeg til kiro på mandag da det er skikkelig ille .å satse på at det hjelper litt.var jo derfor jeg bestilte meg en akutt time til fysio idag(en annen enn jeg pleier å ha)derfor ble jeg skuffet da hun ikke gjorde en døyt med meg,fikk kun noen øvelser,og dette tok en halvtime og betalte 300,-for det lille.ellers pleier jeg å få en halvtime med varmebehandling og en halvtime med massasje og det betaler jeg også 300,-for.liksom litt mer verd det det da!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hæ? Fysioterapi skal være gratis når man er gravid og har bekkenløsning!!!! Jeg har det nemlig selv og fikk en rekvisisjon av fastlegen min på 12 ganger hos fys. Men som fysen også sa, bestemmer han faktisk hvis han føler at jeg trenger mer enn de tolv gangene. Gratis! Nå har det plutselig dukket opp en liten egenandel per gang på 50 kr, men det er ihvertfall laaangt fra hva du betalte. Husk rekvisisjonen!!!

Eli 33+6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Fikk lyst å fortelle om mine erfaringer...

Bekkenløsninga kom i januar, og jeg fikk henvisning til manuell terapeut. Hun gjorde ikke noe, ga meg bare øvelser, så jeg gikk hjem nokså slukøret. Men jeg tenkte jeg fikk gjøre et forsøk; og utrolig nok... jeg er veldig lite plaget med ondter!! 10 min tøyeøvelser hver dag er nok, i tilegg har jeg vært delvis sykemeldt -en skal jo ikke overdrive :)

Denne dama er opptatt av at en skal bevege seg som før, ellers svekkes muskulaturen og fødselen og tiden etterpå kan bli verre. Litt hensyn må en jo ta, unngå for mye trappegåing, og gulvvask...

 

En annen ting var at ryggen skulle hvile 10 min. ca.hver 3.time, og det gjør den bare når man ligger -og helst på rygg..

 

Håper du prøver øvelsene du fikk, jeg er sikker på at de er verdt det! (mine øvelser går på å tøye rompa,nedre del av rygg)

 

Nå har jeg 4 uker igjen, og er mye bedre enn for noen måneder siden :)

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da skal dere jammen meg lese dette!

 

Var skikkelig plaget med bekkenet etter første svangerskap og fikk det selvsagt igjen denne gangen! Jeg har gått trofast til fysioterapaut hele tiden men det har ikke blitt noe bedre i det hele tatt. Snakk om fikling!

 

Jeg reiste så til naprapat i drammen for to uker siden, betalte 500 kr for halvtimes "juling" og har ikke kjent snurten av plager siden!!!!

 

Hun kunne fortelle meg at jeg hadde bekkenlåsning og ikke løsning. Hun sa at når man blir gravid blir tyngdepunktet flyttet til innsden av føttene. Dette drar ned lysken som gjør at bekkenet låser seg. Hun anbefalte meg å kjøpe støttestrømper og såler som bygger opp fothulene. Jeg bytter ut de vanlige sålene i skoene mine med disse sålene og skal si det hjelper! Cecilie Lund heter hun som behandlet meg. Hun holder til i Drammen rett ved innebadet. Verdt en tur dit!

Bruker heller 500 til tusen kr på en til to behandlinger som funker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...