Gå til innhold

føde i vann?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Noen her som har erfaring med fødsel i vann..hvordan er det? er det å anbefale for førstegangsfødende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det har jeg :) Og jeg vil gjøre det igjen i Oktober. Helt fantastisk opplevelse, jeg elsker å være i vann jeg, så det var helt topp for meg. Det er ikke farlig (jeg er en jormor student og har lest masse om det- og disse jordmødre som kan hjelpe med det vet hva de gjøre :). Det kan hjelpe fødselen få i gang (hvis du bade etter 5cm), og med det fleste førstegangsfødende som har lengre fødseler- det er bare godt :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååå. Vann er absolutt fanastisk deilig under fødselen. Jeg tilbragte mange timer i vann (stort fødekar med god plass) under første fødsel og ville ha blitt i vannet dersom jeg hadde kunnet, men siste halve cm ville ikke åpne seg, så jeg måtte opp. Fødsel nummer to foregikk på fødestue uten badekar og jeg savnet det stort! Vannet lindret riene så godt og jeg brukte ikke smertestillende ved den første fødselen. Det var også deilig å kunne skifte stilling lett og "flyte" omkring. Mannen min dusjet meg med hard stråle på ryggen under riene og det var godt. (Han rådet alle fedre til å ta med seg knebeskyttere til sykehuset). Under fødsel nummer to fant jeg ikke noe som lindret så godt som vannet hadde gjort første gang. Varmeposer ble for varmt osv. Nei, vann er topp!!! Virkelig å anbefale. Lykke til. Jeg skal i alle fall slåss for å komme på fødestue med badekar denne gangen og kanskje babyen kommer i vannet denne gangen?

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig! Kan absolutt anbefale å føde i vann. En helt utrolig opplevelse. Brukte heller ikke smertestillende, da det varme vannet var nok for meg. Slappet også veldig godt av mellom riene. Hadde "øvet" meg i badekaret hjemme i flere uker før fødselen, og visste at jeg kom til å like det. Bruker også varmt vann ved mensensmerter, så jeg visste at det funket som smertestillende for meg. Man blir utrolig stolt av seg selv og kroppen sin når man kan føde uten hjelp av noe slag!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...