Gå til innhold

Lufting av litt tankespinn!


mamma tiL 1stor+2små

Anbefalte innlegg

I påsken har jeg gått rundt med smerter i underlivet,ikke bare litt småmurringen,men skikkelig vondt,som har jeg gjort at jeg nesten ikke har klart å stått oppe.Da påsken var over,ringte jeg legen,for å sjekke opp om noen var galt,med min lille spire.Hun sendte meg videre til Gu,for å sjekke at alt er i orden.Hun sa at det kanskje kunne være graviditet utenfor livmoren,selv om hun betvilte det.Er det det,ja,da må jeg jo fjerne det.Jeg skal dit i morgen ettermiddag og sitter nå og tenker på alle hvisene.Har alltid hørt at jeg er en person som prøver å ta ting som det er og ikke gjøre det verre en det er.Denne gangen er det litt vanskelig.Føler at hvis der er noe galt at et er graviditet utenfor livemoren eller en MA at jeg da har sviktet samboeren min igjen(hadde en sa i januar).Vet at det er galt å tenke slik og at jeg ikke kan noe for det,men tankene svirrer.Vi gleder oss så veldig til å bli foreldre.Vet ikke om dette er noe å skrive inn her,men jeg måtte bare få ut litt av mine tanker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Da jeg var gravid sist gang hadde jeg så vondt opp i livmoren at jeg gråt.Låg rett ut.Måtte på ul for å sjekke om det var utenfor livmora.Men det var det ikke.Det går ann å ha ekstreme smerter fordi om det ikke er utenfor.Håper alt er bra.Krysser fingrene for deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det,godt å høre at det går ann å ha store smerter,uten at det skal være noe galt på ferde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har selv måtte fjerne en uten for livmor. det er ikke sikkert at det er det men de må sjekke for din sikkerhets skyld. dette klarer du.

 

krysser fingrene for deg og spiren din jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har veldig vondt jeg og i magen. Nederst. Veldige stikninger. Har et eget innlegg om dette. Hvor langt er du på vei da? Er selv 4+4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nå gått over i 10 uke.Har gått med litt murring i underlivet lenge,men har hørt at det er normalt,så jeg har ikke kontaktet lege,men nå har det blitt skikkelig vondt,slik at jeg enkelte ganger ikke har klart å stått oppreiset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff så leit å gå med sånne tanker..... Jeg tror egentlig at alt er i orden med deg, for smerter (også sterke) er veldig vanlig,. Hadde det vært exu, så hadde vel dette blitt oppdaget for lenge siden.....? En MA gir vel som regel ingen smerter og bortfall av symptomer (sånn hadde ihvertfall jeg), så jeg antar at det ikke er det heller. Har hørt at gravide kan produsere smertefulle (og ufarlige) cyster tidlig i svangerskapet - kanskje det er det som har skjedd? Eller så er det bare vanlige voksesmerter. Da jeg gikk med min første, hadde jeg i perioder så vondt at smertestillende ikke hjalp. Lå i fosterstilling og gråt, i uke 8 og i uke 10 husker jeg....De sier at man skal være bekymret om man har sterke smerter OG sterke blødninger, men at en av delene som regel er ufarlig!

 

Når det gjelder det å "svikte" samboeren din... Husk at babyen er et resultat av begge dere to, slik at om ting går galt kan det vel så gjerne være hans bidrag dette skyldes. En SA kan like gjerne være pga dårlig sædkvalitet som at det er noe med deg. Ofte er det kombinasjonen av sædcelle og egg som er skylden til abort. Det er uansett IKKE din skyld om noe går galt, og det må du si til deg selv helt til du tror på det. Men jeg tror nå uansett at det går bra med deg denen gangen!!!!

 

Hold oss oppdatert, da, og masse lykke til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må bare takke for fine ord til meg,alle sammen.Håper også at dette er helt ufarlig.Skal skrive i morgen om hvordan det gikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg har også slike smerter, må "krølle" meg sammen noen ganger. Slitsomt når det skjer på jobben (opplever smertene hver dag). Har en stressende og tung jobb, så var redd at det hadde med det å gjøre i begynnelsen, men har det når jeg har fri også så.

 

Har fått forståelse av at slike smerter er veldig vanlige. Jeg har mye menssmerter til vanlig, og da er det også vanlig å kjenne livmoren godt under et svangerskap.

 

Når det gjelder svangerskap utenfor livmoren, blir visst dette ofte oppdaget rundt uke 10, fordi smertene blir forferdelige, og det "brenner" ned mot lysken (lest på nettet alt dette). Når det gjelder slike svangerskap, så er det en veldig stor andel av folk som har hatt klamydia som får det (maange, men ikke alle). Har man mye arrvev så kan det også øke sjansen for et slikt svangerskap.

 

Får håpe alt er bra, og størst mulighet for det!

 

Fortell oss hvordan det går i morgen, og lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for at du fortelle om deg selv og hvordan du har det,om et døgn så vet jeg hvordan tingene tilstand er.

 

Jeg er i uke 10 nå,så da må vel det bli oppdaget,hvis det er utenfor livmoren.Klamydia har jeg ikke hatt,arrvev vet jeg ikke noe om.

 

Vel jeg får svar på dette i morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde mye smerter i magen i det siste svangerskapet jeg også. Var til en privat UL i uke 8-9 da jeg trodde jeg kanskje hadde abortert å ikke fosteret hadde komt ut eller kanskje en exu. Men heldigvis så vi et friskt foster som sprella rundt inni magen, og legen fann ingen syster eller noe. Alt var i den sjønneste orden, sleit med smerter til uke 12, da gav det seg.

Så det det trenger nødvendigvis ikke bety noe om en har smerter, men er godt at det blir sjekka ut! Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker igjen for et innlegg som gir meg litt mer håp om at alt er i orden.Ja,jeg synes det er kjempebra at legen sendte meg til UL slik at alt kan bli sjekket ut.Det er så vondt å bare gå rundt å ikke vite,være nervøs og redd,da er det bedre å få vite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har blitt opperert for exu og det blir ofte store smerter fra uke 8 til 10..men en av de vanligste symptomene er som sting lignende smerter i venstre skulder sier de...jeg hadde det også... håper det ordner seg for deg ,og i mange av innleggene over her så sies det jo at de har hatt store smerter og det har ikke vært noe...

Så krysser fingrene for deg...

Har og hørt det at mange som har hatt klamydia opplever exu.,men legene jeg snakket med sa at det var veldig mange som ikke hadde det også,var mye før de trodde at det var mest klamydia som var årsaken..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er godt å høre at det er så mange ikke tror at det er noe galt.Takker igjen jeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...